پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
«شاعران رضوی» ارومیه تجلیل شدند

حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) طی مراسمی ویژه از «شاعران رضوی» شهرستان ارومیه در سالن اجتماعات صفی الدین اورموی این شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این مراسم که با حضور خادمان حرم رضوی و جمعی از مسئولان و هنرمندان اصلی ادبیات شهرستان ارومیه برگزار شد، شاعران غلامرضا دانش فروز، سعید سلیمان پور، علی رشتبر، مهدی سهندی، رضا قربانی، سهیلا پارسایی مهر، تبسم رضازاده، رحمان جاهدی، سیدتیمور جامعی، کامران امیری و مصطفی قلیزاده علیار -که در عرصه شعر رضوی صاحب آثار فاخری بودند- و همچنین حسین علیزاده -به عنوان خبرنگار فعال در عرصه رسانه رضوی- مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در این برنامه طی سخنانی با اشاره بر رسالت حوزه هنری در تبلیغ مبانی دینی و حقیقی با استفاده از زبان هنر گفت: هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل این نهاد انقلابی و فرهنگی همواره در تولید آثار هنری با موضوع اسلام ناب محمدی و اهل بیت (ع) پیش قدم بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رساندن پیام اهل بیت (ع) و امامان بزرگوار شیعه به جامعه کنونی، به خصوص نسل جوان بایستی همواره در ذهن هنرمندانه کشور باشد و این قشر فرهیخته جامعه باید در تولیدات هنری خود در تبلیغ رسالت‌های حقیقی دین مبین اسلام بیش از پیش کوشا باشند.
 

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی محمدیان، مدیر کاروان «زیر سایه خورشید» حرم رضوی در شهرستان ارومیه، نیز در این برنامه با اشاره به اهمیت استفاده از زبان هنر در تولید آثار هنری با موضوع امام رضا (ع) و تفهیم رسالت‌ها و پیام‌های مکتب رضوی به جامعه امروزی گفت: امروز کمتر شاعری پیدا می‌شود که با موضوع امام رضا (ع) شعری نداشته باشد و این مسئله مایه مباهات جامعه ادبی کشور است.

وی افزود: شناخت بهتر سرگذشت، شخصیت و سیره حضرت امام رضا (ع) می‌تواند محور اصلی تولیدات هنری باشد و هنرمندان می‌توانند با تولید آثار فاخر در معرفی این شخصیت بزرگ جهان اسلام و عالم تشیع ادای دین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها