پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
نگاه عملیاتی برای اجرای سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی خواستار نگاه عملیاتی برای اجرای سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان شمالی، حسین فرخنده در جلسه کمیته‌های شورای فرهنگ عمومی که با حضور اعضای کارگروه سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد، خواستار نگاه عملیاتی دستگاه‌های اداری عضو کمیته برای ترویج سند فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که در نظر داریم تا اتفاقات و جهش‌های خوبی که در حوزه کتاب و کتابخوانی در بحث سخت افزار و نرم افزار به انجام رسیده را تداوم ببخشیم، گفت: سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز در این راستا تدوین شده است که بر استمرار فعالیت‌ها و هم افزایی میان دستگاه‌ها تاکید دارد.

وی به ۴۲ اقدامی که در این سند برای ترویج فرهنگ ‌مطالعه لحاظ شده  و وظایف هر دستگاه را  مشخص کرده است، اشاره و تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم این سند این است که حساسیت همه مدیران به اهمیت موضوع کتابخوانی و مطالعه به مثابه یکی از  شاهراه‌های توسعه بیش از گذشته برانگیخته شود.

حسین فرخنده خواستار نگاه عملیاتی برای اجرای این سند شد و افزود: هدف این است تا از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده و هم افزایی برای اجرای آن صورت بگیرد و برنامه‌ها و اقدامات اثرگذار در این حوزه عملیاتی شود تا شاهد اتفاق‌های خوب در توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان این که هنر کتاب این است که دایره لغات را افزایش می‌دهد و باب گفت و گو را باز می‌کند، گفت: با وجود آن که طی سال‌های گذشته و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها فرصت نفس کشیدن به حوزه فرهنگ کمتر داده شده است؛ اما اتفاق‌های خوبی در حوزه کتابخوانی در استان رقم خورده است.

علی محمد جهانی افزود: خراسان شمالی در سال‌های گذشته جهش خوبی را در توسه زیرساخت‌ها شاهد بوده و در زمره ۲_۳ استان اول کشور به واسطه توسعه زیرساخت‌ها  قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها