دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
94 اثر به مرحله نهایی جایزه ملی جمالزاده راه یافت

با اتمام مرحله نخست داوری سومین جایزه ملی جمالزاده 94 اثر به مرحله نهایی این دوره از جایزه راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، دبیر سومین دوره جایزه ادبی جمالزاده گفت: پس از بررسی‌های اولیه و از میان بیش از 1400  اثر رسیده به دبیرخانه، آثاری که واجد شرایط داوری بودند، به وسیله دبیرخانه آماده شد و در اختیار هیئت‌ انتخاب قرار گرفت.

الهه رضایی ادامه داد: آثار که با لطف و همراهی علاقه‌مندان ادبیات از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده بود در یک زمان فشرده و با دقت فراوان و رعایت امانتداری و دستورالعمل‌های مرسوم اینگونه جوایز، توسط هیئت انتخاب بررسی شد.

مدیر دفتر تخصصی ادبیات ادامه داد:در ادامه آثار طی مرحله دوم در اختیار داوران قرار خواهد گرفت و در زمان‎‌بندی مقرر اسامی برندگان نهایی در روز اختتامیه به اطلاع خواهد رسید. در خبرهای تکمیلی کد و نام آثار پذیرفته شده توسط دبیرخانه جشنواره، جهت اطلاع شرکت‌کنندگان محترم به زودی اعلام خواهد شد.

آمار کلی آثار پذیرفته‌شده به شرح زیر است:
داستان آزاد: ۲۸ اثر
داستان اصفهان: ۲۷ اثر
زندگی‌نگاره کرونا: ۲۰ اثر
زندگی‌نگاره مدارس: ۱۹ اثر

دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده درباره بخش‌های مختلف این جایزه ادبی گفت: این دوره، در دو بخش داستان کوتاه و ناداستان (non-fiction) میزبان آثار نویسندگان خواهیم بود و تفاوت عمده فراخوان آن با دوره‌های قبلی نیز در بخش ناداستان است. بخش ناداستان در سومین دوره جایزه جمالزاده شامل روایت‌های واقعی از تجربه حضور در مدارس سطح شهر می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجربه کرونا، در بخش ناداستان نیز پذیرای روایت‌هایی با موضوع «کرونا» خواهیم بود تا این سال‌های منتهی به پایان قرن را در این جایزه ثبت کنیم. در بخش اصفهان نیز پذیرای آثاری هستیم که به شکل خلاقه به واکاوی وجوه کم­تر دیده‌شده‌ این شهر در ساحت داستان می‌پردازند و در این بخش داستان­‌هایی مورد توجه قرار خواهند گرفت که با محور قرار دادن ویژگی­‌های اصفهان نسبت به کاوش زوایای پیدا و پنهان شهر پرداخته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها