چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کمک همدلانه کارکنان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به روستای پابند زنجان

جریان ارسال بسته‌های ارزاق در قالب کمک‌های همدلانه به همت کارکنان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای مردم روستای پابند استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آئین افتتاح و آغاز توزیع بسته‌های ارزاق اهدایی نیرو‌های انسانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، با حضور ایوب‌ دهقانکار‌؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت‌‌الاسلام و المسلمین عباس عباس‌زاده؛ مشاور امور فرهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از کارمندان این موسسه برگزار شد.
 
دهقانکار با اشاره به تعریف خداوند از خویش در قرآن و ضرورت توجه به این مفاهیم در انجام امور مختلف به‌ویژه اقدامات بسیج‌وار بیان کرد: با وجود اینکه خداوند می‌فرماید: «لَمْ يَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَ لا وَلَدا» و یا «لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ» در حدیث قدسی آمده است، مردم عیال خداوند هستند؛ همچنین در جوشن کبیر می‌خوانیم، ای کسی که از گردن به بندگانت نزدیک‌تری؛ بنابراین بسیج را می‌توان به بهترین سیمای یک جامعه تعریف کرد. بسیجی در هر جامعه باید بهترین باشد.
 
وی درباره افتتاح دفتر بسیج موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ادامه داد: با تأسیس دفتر بسیج موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نصب عکس شهدا یا ایجاد فضایی مشابه جبهه در دفتر را ناکافی دانستم و خدارو شکر، اتفاق مبارک توزیع بسته‌های ارزاق، برای خانواده‌های کم‌بضاعت روستای پابند زنجان در این دفتر شکل گرفت که نشانه شناخت وظیفه اصلی بسیج است. به گفته امیر‌مومنان علی‌(ع) «افضل الاعمال احمزها» «بهترین عمل دشوارترین آن‌هاست» بنابراین طی مسیر دور برای توزیع ارزاق بین خانواده‌های محروم زنجان حلاوت دیگری دارد.
 
مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان این مطلب که دلیل فضیلت شهدا، مقدم دانستن دیگران بر خود است ادامه داد: کمک به دیگران به جان‌ها و مال‌ها برکت می‌دهد. خداوند به کار خوب برکت می‌دهد. خداوند جبار است و عمل نیکو را جبران می‌کند و می‌‌دانیم در وعده خدا تخلفی نیست. امید‌واریم جریان توزیع بسته‌های ارزاق با همراهی همکاران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تداوم داشته باشد و دیگر نقاط کشور نیز در دسترس جامعه هدف قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها