یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴
حسن زاده: یک دهه زمان صرف تثبیت انجمن شد

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه یازدهمین سالگرد تاسیس این انجمن با بیان اینکه بخش زیادی از انرژی اعضای انجمن صرف تثبیت جایگاه این نهاد مدنی و فرهنگی شده گفت: هم اکنون آفت های دوران تثبیت از انجمن دور شده و مسیر جدیدی برای فعالیت گشوده شده است.

فرهاد حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فعالیت های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در طول 10 سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انجمن در 10 سال گذشته توانست جایگاه خود را تثبیت کند و اکنون در آغاز دهه بعدی فعالیت خود قطعا از شرایط بهتری برای رفع مشکلات رفاهی و صنفی نویسندگان حوزه کودک برخودار است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در قوانین کار ایران نویسندگی به عنوان یک شغل محسوب نمی شود و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز تنها به عنوان یک نهاد فرهنگی فعالیت می کند. با این حال معتقدم انجمن در جهت منافع صنفی نویسندگان نیز قدم های مثبتی برداشته است.

حسن زاده از بیمه کردن نویسندگان و رفع برخی از مشکلات نویسنده و ناشر به عنوان دستاوردهای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در دهه اول فعالیت خود نام برد و گفت: انجمن توانست با نفوذ خود برخی از مشکلات نویسندگان کودک را برطرف کند اما هنوز برای گسترش فعالیت‌ها و نیز تاثیرگذاری بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان راه دشواری پیش‌رو دارد.

به گفته این نویسنده و روزنامه نگار «هویت بخشی» به شغل نویسندگی از جمله اهدافی است که انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آینده نیز آن را دنبال خواهد کرد.

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهارشنبه هفته جاری همزمان با عید غدیر خم (۲۷ آذر) یازدهمین سالگرد تاسیس این انجمن را  جشن می‌گیرند.

انجمن نویسندگان تشکلی مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ با هیات موسسی مرکب از ۹ نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت ۱۴۸ داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. این انجمن هم‌اکنون ۳۵۰ عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط