دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
شمار باشگاه‌های کتابخوانی در استان سمنان به 2300 باشگاه رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از افزایش شمار باشگاه‌های کتابخوانی در این استان در سال جاری به 2300 باشگاه خبر داد و گفت: قریب 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در این باشگاه‌ها به امر کتابخوانی اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که صبح امروز 27 اردیبهشت برگزار شد با بیان اینکه این باشگاه‌ها با مشارکت آموزش و پرورش در استان سمنان تشکیل و فعال شده‌اند، گفت: از این تعداد 100 باشگاه به عنوان باشگاه‌های حرفه‌ای در قالب رقابت‌های دسته یک فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اراده مردم و مسئولان این استان برای کسب عنوان پایتختی کتاب سمنان افزود: با مشارکت نهادهای مردمی و فرهنگی بیش از 20 عنوان طرح و برنامه در استان سمنان اجرایی شده است.

فلاح با تاکید بر اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی زیربنایی‌ترین فعالیت و کار فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاوه بر کمک به کاهش معضلات اجتماعی بهبود وضعیت زندگی افراد را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی جشنواره پایتخت کتاب را یک رقابت و مسابقه بین شهرهای کشور دانست و اظهار کرد: کسب این عنوان برای هر شهر علاوه بر لزوم داشتن طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری، نیازمند مشارکت و فعالیت موسسه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارتباط با بهره‌برداران روستایی خواستار مشارکت این اداره کل در ستاد جشنواره پایتخت کتاب و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری در این خصوص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها