دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
وعده اختصاص بودجه به کتابخانه‌های نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، بر اختصاص اعتبار جهت تعمیر، تجهیر و تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با رئیس این سازمان دیدار کرد.

یاسر رحیمیان در این دیدار گفت: کتابخانه‌های عمومی در استان علاوه بر خدمات کتابخانه‌ای رسالت ترویج فرهنگ به ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور و به تبع آن در سطح استان را به‌خوبی و با اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: در چند ساله اخیر و به ویژه از شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا برنامه‌های فرهنگی با موضوع و محوریت کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای استان برای اعضاء کتابخانه‌های عمومی برگزار شده و با استقبال خوبی برخوردار بوده است.

رحیمیان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی استان افزود: با رایزنی و پیگیری‌های مداوم با بنیاد خیریه برکت در اواخر سال گذشته کتابخانه عمومی شهر مادوان پس از سال‌ها تعطیلی و نیمه تمام بودن پروژه، به بهره‌برداری رسید و دو کتابخانه عمومی در شهرهای گچساران و دهدشت نیز در چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات در حوزه ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌ها، حرکت جهادی خوبی در کتابخانه سازی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: موافقت‌نامه 600 میلیون تومانی ساختمان کتابخانه روستای بردپهن زیلایی ابلاغ شده است که انشاءالله تخصیص کامل پیدا کند ولی دو پروژه ساختمان کتابخانه شهر چرام و شهر لیکک با زیربنای هر کدام 1327 مترمربع نیازمند توجه جدی مسئولان استان به‌ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که امیدوارم امسال اعتبار خوبی جهت تکمیل این دو پروژه فرهنگی در این دو شهر محروم اختصاص یابد.

در این دیدار علی شهابی‌نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر توجه بیشتر به حوزه نرم‌افزاری و کار کارشناسی در جهت علاقه‌مندی و جذب اقشار و مردم استان به مطالعه کتب و منابع تاکید کرد و گفت: ایجاد انگیزه افراد در مطالعه کتاب، در دسترس قرار دادن رمان و دیگر کتب جذاب، شور و نشاط برنامه‌های فرهنگی و نگاه ویژه خانواده‌ها، تبلیغ و اهمیت کتاب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر جذب جوانان به کتابخانه‌های موثر باشد.

وی با ارائه پیشنهاد ایجاد انگیزه کتابداران و کتابخوانان در استان تصریح کرد: معرفی کتابداران و کتابخوانان فعال و ساعی در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها و دیدار آنها با مسئولان استان، تجلیل و اهداء جوایز به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی راهکارهای مناسبی برای ایجاد کار فرهنگی بیشتر و ایجاد میل و رغبت جوانان با کتاب و کتابخانه‌های باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پایان این دیدار گفت: در بودجه سال جاری استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نگاهی ویژه برای تعمیر و تجهیز و تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های استان نگاه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها