سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
وبینار مشترک روابط تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان برگزار می‌شود

انجمن ایران‌شناسی وبینار مشترک روابط تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان را برگزار می‌کند. در این وبینار استادانی از ایران و گرجستان در زمینه روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به همت انجمن ایران‌شناسی وبینار مشترک ایران و گرجستان 24 اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این وبینار استادانی از ایران و گرجستان در زمینه روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور سخنرانی خواهند کرد. از ایران دکتر محمود جعفری دهقی استاد دانشگاه تهران و رییس انجمن ایران شناسی درباره چند واژه مشترک ایرانی و گرجی، دکتر گودرز رشتیانی استاد دانشگاه تهران درباره گرجی‌ها و گرجستان در آرشیوهای ایران و مهندس محمدرضا سحاب رییس مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب درباره پژوهشی در زندگی و آثار کارتوگراف شهیر گرجی واخوشتی باگراتیونی سخن خواهند گفت.

از گرجستان نیز دکتر الکساندر چولوخادزه رییس انجمن شرق‌شناسی گرجستان درباره دوره‌های تاثیرگذاری زبان‌های ایرانی و ادبیات فارسی بر فرهنگ گرجستان، دکتر نیکولوز ناخوتسریشویلی پژوهشگر ارشد انستیتو شرق شناسی گرجستان درباره دستاوردها و چشم‌انداز پژوهش‌های ایران‌شناختی در انستیتوی شرق‌شناسی و پروفسور گیورگی سانیکیدزه رییس انستیتوی شرق شناسی گرجستان درباره شصتمین سالکرد تاسیس انستیتوی شرق‌شناسی به نام اکدمیسیم گیورگی تسر تلی سخن خواهند گفت.

برای شرکت در این وبینار به نشانی www.iranistik.com مراجعه کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها