یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
«شکارچی گوش‌بُرها» در راه کتابفروشی‌ها

«شکارچی گوش‌بُرها» تازه‌ترین کتاب «محمدعلی قاسمی»، شاعر و نویسنده ایلامی با موضوع ظهور و افول گروهک «فُرسان» به‌زودی منتشر و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، «محمدعلی قاسمی» نویسنده و شاعر ایلامی از چاپ و انتشار تازه‌ترین کتاب خود «شکارچی گوش بُرها» خبر داد و گفت: این کتاب ۳۶۰ صفحه‌ای از سوی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری به نقش سردار رشید اسلام، شهید «حاج یادگار امیدی» در انهدام گروه فُرسان می‌پردازد.

وی افزود: در راستای ثبت و ضبط خاطرات و وقایع مهم دوران دفاع مقدس در استان ایلام و ظهور گروهک «فُرسان» با نام «گوش بُرها»، کتاب تاریخ شفاهی «شکارچی گوش‌بُرها» در ماه آینده در سطح ملی منتشر می‌شود.

نویسنده رمان «هات» ادامه داد: این اثر در برگیرنده تحقیق و پژوهش در مورد گروهک مزدور «فُرسان» در دوران دفاع مقدس که با حمایت ارتش بعث عراق در جبهه میانی و استان ایلام فعالیت داشتند، می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه این کتاب به نقش و تاثیرگذاری سردار رشید اسلام شهید «حاج یادگار امیدی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ۱۱ تیپ امیرالمومنین (ع) از زبان یاران و هم رزمانش در انهدام و از بین بردن این گروه می‌پردازد، تصریح کرد: «شکارچی گوش بُرها» در ۳۶۰ صفحه از سوی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری مرکز در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

سراینده مجموعه شعر «برانگیخته با عشق»، تصریح کرد: یکی از سختی‌هایی که مردم این استان در طول هشت سال دفاع مقدس با آن روبه رو بودند، گروهک جنایتکار «فُرسان» یا همان «گوش بُرها» بودند و هدف این کتاب آشنایی آحاد مردم به ویژه نسل جوان با گوشه‌ای از وقایع دوران دفاع مقدس در این استان است.

محمدعلی قاسمی متولد ۱۳۴۷ در شهر ایلام و از شاعران و نویسندگان فعال استان به شمار می‌رود و تاکنون آثاری در قالب شعر رمان ادبیات پایداری و دفاع مقدس و آیینی منتشر شده است. رمان «عزیز بومی» برگزیده کتاب سال دفاع مقدس و مجموعه شعر «برانگیخته با عشق»، مقام نخست و جایزه بین المللی عزت و افتخار حسینی را به دست آورده است. قاسمی هم اکنون مدیر حوزه هنری استان ایلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها