یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
مکاتبه با معاونت فرهنگی برای تسریع در اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی

آزاده نظربلند، از مکاتبه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت تسریع در تعیین تاریخ نهایی برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد.

آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: روز گذشته با معاون محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مکاتبه شد. در این نامه چند موضوع از‌جمله تاثیر افزایش شدید قیمت کاغذ بر کاهش میزان تولید کتاب، فرآیند دوماهه چاپ و انتشار و اقدام برای دریافت اعلام وصول از سوی ناشر و نهایتا در بانک موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین پیش‌بینی زمان برای واردات کتاب‌های خارجی اشاره شده؛ بنابراین ضروری است، حداقل دو ماه قبل، زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ناشران اطلاع‌رسانی شود.   
 
 
وی با اشاره به مشکل تامین کاغذ افزود: با توجه به مشکلات ناشران در تامین کاغذ به دلیل افزایش قیمت این نهاده تولید، ضروری است هر‌چه سریع‌تر مشکل تامین کاغذ مرتفع شود؛ چراکه با تداوم این وضعیت، افزایش حداقل سه‌ تا چهار برابری قیمت پشت جلد کتاب را شاهد خواهیم بود که موجب افتِ فروش در نمایشگاه و بازار کتاب، به‌طور کلی می‌شود. به نظر می‌رسد، شرایط فعلی تولید و بازار کتاب، حتی با یک ماه گذشته متفاوت است.    
 
نظر‌بلند ادامه داد: در مجموع درباره زمان برگزاری نمایشگاه منتظر پاسخ معاونت امور فرهنگی هستیم. تیر‌ماه به‌عنوان زمان احتمالی برگزاری نمایشگاه اعلام شده است، اما ضروری است که به سرعت درباره تاریخ نهایی برگزاری نمایشگاه تصمیم‌گیری کرد. با وضعیت فعلی چنانچه مشکلات تامین کاغذ و تولید کتاب بهبود پیدا نکند نمی‌توان چشم‌انداز روشنی از میزان فروش دومین نمایشگاه مجازی در نظر داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط