چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
بیرون انداختن شاعر خوزستانی از بیمارستان به‌دلیل فقر صحت ندارد

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در واکنش به فیلم منتشرشده از مرحوم قاسم آهنین‌جان شاعر خوزستانی در فضای مجازی، اعلام کرد: این ادعا که وی به علت مشکلات مالی تحت درمان قرار نگرفته، کاملا اشتباه و عاری از واقعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب  ایران (ایبنا) در خوزستان، دکتر عرفان مردانی مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص فیلم منتشرشده از قاسم آهنین جان شاعر فقید خوزستانی در فضای مجازی، اینگونه توضیح داد: فیلمی ‌که از استاد مرحوم آهنین‌جان منتشر شده مربوط به ۲۰ روز قبل است که  وی بعد از حضور در بیمارستان و بهبودی نسبی درخواست بازگشت به منزل نموده است. کادر بیمارستان  پس از انجام تمام خدمات لازم، مرحوم آهنین‌جان را به آدرسی که داده بود، می‌برند اما چون استاد در اواخر عمر دچار آلزایمر بود، آدرس منزل سابق‌شان را گفته بودند.

مردانی اضافه کرد: کارکنان اورژانس بعد از اطلاع از این موضوع سریعا مرحوم آهنین‌جان را به بیمارستان برگرداندند. ایشان از آن زمان و تا شب گذشته که متاسفانه به‌علت بیماری سرطان درگذشت، تحت مراقبت کامل بود.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص فیلمی از استاد مرحوم آهنین‌جان مبنی بر رها کردن ایشان در خیابان به‌دلیل فقر، اطلاعیه زیر را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کرد:

«پیرو انتشار فیلمی از استاد مرحوم آهنین‌جان مبنی بر رهاکردن ایشان در خیابان به دلیل فقر به اطلاع مردم نوع دوست کشورمان می‌رساند: این استاد عزیز از مدت‌ها قبل مبتلا به یکی از انواع سرطان بوده و کلیپ مذکور مربوط به حدود یک ماه قبل است که وی پس از بهبودی نسبی درخواست ترخیص از بیمارستان می‌کند و کادر بیمارستان نیز پس از انجام تمام مراقبت‌های لازم، ایشان را به آدرس اعلامی منتقل می‌کنند، اما چون استاد در اواخر عمر خود علاوه بر سرطان به آلزایمر نیز دچار شده بود، آدرس منزل سابقش را به کارکنان اورژانس اعلام می‌کند و آنان نیز بعد از اطلاع از این موضوع، سریعا ایشان را به بیمارستان بازمی‌گردانند.

این شخصیت برجسته کشوری از حدود ۴۰ روز قبل به دستور دکتر نوبخت  معاون رئیس جمهور و همچنین استاندار  خوزستان تا شب گذشته که متاسفانه به دلیل ابتلا به سرطان درگذشتند، تحت مراقبت ویژه قرار داشته و روند درمانی مرحوم  به‌صورت مرتب به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده است. همچنین هزینه‌های درمانی این شاعر برجسته  در مدت حضور در بیمارستان بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال بوده که تماما رایگان شد و موضوع بیرون انداختن ایشان از بیمارستان به دلیل فقر، به هیچ عنوان صحت ندارد.

از اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی انتظار می‌رود در این گونه موارد پیش از انتشار هر نوع خبر، صحت و سقم آن را از مسئولین مربوطه جویا شوند و با پیش داوری‌های عجولانه، موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند نظام نشوند.

یادآوری می‌شود، پیکر مرحوم قاسم آهنین‌جان فردا (پنجشنبه) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها