چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کتاب «تفسیر سوره مجادله» موضوع یک نشست تخصصی در قم

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری موسسه پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم، نشست تخصصی با محوریت کتاب «تفسیر سوره مجادله» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) دفتر قم، به مناسبت ماه مبارک رمضان، نشست تخصصی با محوریت کتاب «تفسیر سوره مجادله» روز پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1400 ساعت 11 به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سهیلی به تبیین و معرفی کتاب «تفسیر سوره مجادله» خواهد پرداخت.
 
کتاب حاضر مشتمل بر جلسات مقام معظم رهبری درباره تفسیر سوره‌ مجادله است. این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظم‌له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از هفدهم اردیبهشت تا یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ برگزار شده و تمامی ۲۲ آیه‌ این سوره مورد بحث قرار گرفته است.
 
رهبر انقلاب درباره‌ علّت انتخاب این سوره می‌گویند: «علّت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره‌‌هاى جزء بیست‌وهفتم و بیست‌‌وهشتم و این حدود، غالباً سوره‌‌هاى مدنى است و از سوره‌‌هایى است که در مدینه‌‌ طیّبه بر پیغمبر اکرم(ص) نازل شده و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامى، یعنى مثل وضع کنونى ما. نوع مطالب و مسائلى که بعد از تشکیل حکومت براى یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلى که [مربوط به] حین مبارزه‌‌ مردم براى تشکیل حکومت اسلامى است فرق می‌کند؛ کمااینکه شما در جامعه‌‌ خودمان هم این را مشاهده می‌کنید. امروز شما یک مسائلى دارید که این مسائل قبل از بهمن ۵۷ براى شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلى داشتید که امروز براى شما مطرح نیست. مثلاً مسئله‌‌ منافقین و مسئله نفاق، مسئله‌‌ عدالت اجتماعى، مسئله‌ حکومت، مسئله‌‌ جهاد در جبهه‌‌هاى جنگ و ده‌ها مسئله از این قبیل، مسائل عمده‌‌ بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلى است که در آیات مدنى بیشتر به آنها پرداخته شده است».

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اسکایروم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به نشانی www.skyroom.online/ch/nahaad/qompl  در این نشست تخصصی شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها