سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
670 میلیون تومان کتاب در استان قزوین فروش رفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در قالب طرح‌های فصلی فروش کتاب در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در این استان به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب که با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به منظور رونق بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود، طی چند دوره برگزار شده در استان با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی افزود: فروش این میزان کتاب در قالب طرح‌های بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب با مشارکت کتابفروشی‌های استان قزوین انجام شد.

اسماعیلی اضافه کرد: تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط قزوینی‌ها در چهار طرح فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب بود.

به گفته این مسئول، برای کل این خریدها مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مجموع تعداد روزهای برگزاری طرح‌های فروش فصلی کتاب در سال ۹۹ را ۳۹ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب نقش مهمی در پر کردن این خلاء ناشی از شیوع کرونا در سراسر کشور داشت و خوشبختانه با استقبال مناسبی هم مواجه شد و امید است این طرح در سال ۱۴۰۰ در سطح کمی و کیفی بیشتری برگزار شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها