پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
«نخل و نارنج» هفتادهزارتایی شد

رمان «نخل و نارنج» اثر وحید یامین پور هفتادهزار نسخه را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، کتاب نخل و نارج اثر وحید یامین پور که از سوی انتشارات جمکران در بهمن ۹۷ رونمایی شد، هفتادهزار نسخه را تجربه کرد.

نویسنده، در این رمان به شخصیت کم نظیر و جذاب نویسنده رسائل و مکاتب شیخ انصاری و ابعاد پنهان وی و از سوی دیگر به حواشی مهم آن دوران از جمله جنگ‌های ایران و روس، حضور انگلستان در ایران و دوران امپراتوری عثمانی پرداخته است.

شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ سازی در خاورمیانه شدند؛ به عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند.

پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب ۱۰۰ ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند.

برشی از کتاب:
رگبار باران پاییزی به در و دیوار می‌خورد. غرّش رعد صدای مهیبی داشت و وقتی با سپیدی برق می‌آمیخت، مهیب‌تر می‌شد. ابرها آن‌قدر پایین بودند که مرتضی فکر کرد اگر به پشت بام برود، می‌تواند دستش را در آن‌ها فرو کند. پسرک بی‌اعتنا به این‌که سرتاپا خیس شده، در کوچه می‌دوید. به درِ خانه که رسید، با هر دو مشت به لنگه‌های چوبی در کوبید.

یادآوری می‌شود نویسنده این کتاب، در روزهای گذشته عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها