سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
یار مهربان گرمابخش گرمخانه‌های سنندج شد

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، 400 جلد کتاب با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی هنری زانیاران کتاب یار سنندج به دو گرمخانه این شهرستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویژه برنامه اهدای کتاب به گرمخانه‌های سطح شهر سنندج که با حضور رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مجموعه کتاب‌هایی به تعداد 400 جلد به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دو گرم‌خانه سطح شهر سنندج اهدا کرد.
 
عیسی فلاحی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، افزود: هر چقدر برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه تشویق و ترغیب مردم به کتاب خوانی و همچنین فراهم کردن شرایط آسان برای دسترسی به کتاب و محصولات فرهنگی تلاش شود، بدون شک آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و... کاهش پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به اعلام آمادگی این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهدای کتاب به چنین مکان‌هایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز اماکن عمومی به کتابخانه و همچنین ترغیب اقشار مختلف جامعه به کتابخوانی یکی از راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی است.
 
رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کتاب نیز گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌صورت مجازی، طرح‌های فصلی (بهارانه، تابستانه، پاییزانه و زمستانه کتاب) و خرید کتاب با تخفیف ویژه با همکاری کتابفروشی‌های سطح استان، اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهر با همکاری دفاتر تسهیلگری، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سطح استان و برگزاری جشنواره‌های متعدد در راستای تجلیل و قدردانی از مروجان کتاب و کتابخوانی از جمله فعالیت‌های قابل توجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان است.
 
فلاحی در خصوص همکاری انجمن‌های و موسسات فرهنگی و هنری بیان کرد: از آنجایی که برنامه‌های ترویجی کتابخوانی با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد تاثیرگذاری بیشتری دارد، همراهی و همکاری این اداره‌کل با انجمن‌ها و موسسات فرهنگی حوزه کتاب از اولویت‌های ما است و بر همین اساس برنامه اهدای کتاب به گرم‌خانه‌های سطح شهر سنندج با همکاری موسسه فرهنگی زانیاران کتاب اجرا و هدف‌گذاری شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: اقدامات فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت فعالیت تمامی دستگاه‌ها و موسسه‌های فرهنگی و هنری قرار گیرد.
 
سیف‌الله رضایی افزود: خوشبختانه شهرداری امسال با توجه به وضعیت بد کرونایی با راه‌اندازی دو گرمخانه در سطح شهر گام مهمی در جهت حمایت از افراد کارتن خواب و بی‌سرپناه برداشت.
 
وی با بیان اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و اقدامات فرهنگی در این راستا بسیار حائز اهمیت است، افزود: شهرداری و شورا با تمام توان در جهت اجرای اقدامات فرهنگی  و حمایت از این افراد اقدام می نمایند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با تقدیر از بانیان این برنامه‌های فرهنگی گفت: پس از طرح ایده موسسه فرهنگی و هنری زانیاران کتاب یار سنندج مبنی بر تجهیز گرمخانه‌ها به کتابخانه، تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفت و امروز شاهد اهدایی 400 جلد کتاب به دو گرمخانه سنندج بودیم.
 
رضایی یادآوری کرد: بیش از 100 نفر افراد کارتن خواب شبانه در این دو گرمخانه اسکان داده می‌شوند که در راستای پرکردن اوقات فراغت این افراد این دو گرمخانه به کتابخانه تجهیز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها