دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در قم اجرا می‌شود

پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در قم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، این پویش ویژه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ است که از ۲۴ فروردین با بهره‌مندی از اساتید حوزه و پشتیبانی علمی و محتوایی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
 
کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مشتمل بر سلسله جلسات تفسیر موضوعی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ است. رهبر انقلاب، درباره مباحث این کتاب فرمودند: «بنده یک ماه رمضان در مسجد امام حسن مشهد سخنرانی مستمر سی‌جلسه‌ای داشتم. […] در آن سخنرانی‌ها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوت و سایر مباحث اساسی بحث شده است که الان هم آنها را تأیید می‌کنم. اینها پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقق شود. می‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد بشود، بالاخره پایه‌های فکری‌اش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.»
 
از جمله مزایای شرکت در پویش می‌توان به بهره‌‌مندی از اساتید زبده جهت تعمیق مطالب کتاب، بهره‌مندی از محتوای مکمل و جانبی جهت تدقیق در مطالب کتاب، آشنایی با کتب مکمل جهت تعمیق در مباحث کتاب و بهره‌مندی از تخفیف جهت تهیه کتاب‌های مکمل اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها