دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
برگزاری همایش ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

همایش ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سفارت لهستان در ایران به صورت مجازی در برنامه زوم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همایش ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سفارت لهستان در ایران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵-۲۶ فروردین ۱۴۰۰ به صورت مجازی در برنامه زوم برگزار خواهد شد.

علاوه بر مقامات رسمی، چند متخصص و ایران‌شناس لهستانی و اروپایی همچون پیسارسکی، واشیلفسکی، یاکوسکی، کلودکوسکی، زائور قاسموف استادان و پژوهشگرانی ایرانی همچون علیرضا دولتشاهی، الهام ملک زاده، علی شهیدی، گودرز رشتیانی، علی کالیراد، حامد کاظم‌زاده و... در این همایش سخنرانی خواهند داشت. 

ایران و لهستان دارای سابقه بیش از پانصد سال روابط تاریخی هستند که این مناسبات از وجوه مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل بررسی هستند. با پایان جنگ جهانی اول در ۱۹۱۸ شرایط جدیدی در نظام بین‌الملل شکل گرفت که تاثیرات عمیقی در جامعه جهانی از جمله ایران و لهستان برجای گذاشت. این دو کشور با استقرار نظام‌های سیاسی جدید پیمان مودت برای گسترش روابط دو جانبه امضا کردند که امروز با گذشت بیش از ۹۰ سال از این رویداد فرصت مناسبی فراهم شده که فضای تاریخی آن دوره با تکیه بر مناسبات دو جانبه در سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۳۹ مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت دانشجویان و پژوهشگران در این همایش مجازی آزاد و رایگان است. لینک شرکت در برنامه در محیط زوم:
https://us02web.zoom.us/j/84792081300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها