یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مجموعه شعر «اُلگا» منتشر شد

مجموعه شعر «اُلگا» سروده‌ «امین راست»، شاعری جوان از روستای «گوریگا» از توابع شهرستان کُنارتخته استان فارس، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «امین راست» در مورد انگیزه و هدف خود از سرودن این اشعار، گفت: زمان، مرا به روزهای کودکی برد. درست وقتی که فصل برداشت خرما بود. گرمای طاقت‌فرسای شهریور و شرجی هوای جنوب، نفس پدر را می‌برید؛ و از عرق پیشانی‌ بلندش، غروب سرخی در دریای چشمان زیبایش می‌نشست که با همه دردش، تماشایی بود. نخلستان، جان دوباره‌ای گرفته بود. صدای داس، بند، زنبیل و آواز خوش پیرمرد جنوب، با صدای پرندگان درآمیخته بود. مادرم که هر نگاهش، سرشار از شور و شوق بود، دانه‌های بهشتی خرما را در دهانم می‌گذاشت. من پر از احساس بودم. زندگی، تمام خوشبختی خود را بر من می‌بارید. در نخلستان گام برمی‌داشتم. نخل‌ها با تمام ایستادگی، ترانه عشق و آزادی می‌خواندند.
 
وی ادامه داد: آن زمان، «اُلگا»، در درونم جان می‌گرفت و شعر با عطر خرما در پهنه‌ نخلستان خیالم بارور می‌شد. اُلگا، سرشار از باشندگیِ مردم «گوریگا» است. واژه‌ها، هماهنگ و هم‌آواز با نخل‌ها فریاد می‌زنند که گوریگا، مهد غیرت و شرف و زادگاه شیرمردان ایثار و شهادت، برای همیشهِ تاریخ، زنده است. 
 
این شاعر خونگرم خطه جنوب که مجموعه شعر دیگری به نام «گوریگا» در دست چاپ دارد، به خبرنگار ایبنا گفت: امروز، «اُلگا»، با سبدی پر از شعر و عشق، آمیخته با طعم خرمای گوریگا، در دستان علاقمندان است؛ و به زودی مجموعه شعر «گوریگا» نیز متولد می‌شود تا آوازه خوبی و صداقت و مهمان‌نوازی مردم خونگرم گوریگا به گوش جهانیان برسد.
 
یادآور می‌شود، «اُلگا»، سروده‌ امین راست، شاعر، نویسنده و پژوهشگر گوریگایی مقیم شیراز، در ۱۰۰ صفحه در قطع رقعی و جلد شومیز، فروردین‌ماه 1400 توسط انتشارات نویسندگان فارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها