پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
بررسی و نقد کتاب «دیوان حافظ بالعربیه شعرا» در شیراز

کتاب «دیوان حافظ بالعربیه شعرا» اثر دکتر نادر نظام تهرانی بررسی و نقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، این نشست که سیصدوسی‌وششمین نشست حافظانه‌ مرکز حافظ‌شناسی است، از ساعت 18 روز شنبه 21 فروردین‌ماه 1400، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. دکتر منیژه عبدالهی، دکتر محمدرضا عزیزی و دکتر سید فضل‌الله میرقادری منتقدان حاضر در این برنامه هستند.
 
کتاب «دیوان حافظ بالعربیه شعرا»، یکی از دقیق‌ترین و کامل‌ترین ترجمه‌های دیوان حافظ به زبان عربی و به‌صورت شعر است که به‌همت دکتر نادر نظام تهرانی؛ استاد برجسته‌ دانشگاه علامه‌طباطبایی تهران و از بنیانگذاران رشته‌ زبان و ادبیات عرب در ایران، از سوی انتشارات آوای خاور منتشر شده است.
 
سلسله نشست‌های علمی (مجازی) مرکز حافظ‌شناسی- کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز، اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات  فارسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
 
بررسی و نقد کتاب «دیوان حافظ بالعربیه شعرا» در صفحه‌ رسمی مرکز حافظ‌شناسی به نشانی @hafezstudiescenter و ابردراک به آدرس https://derak.live/stream/hafezstudies قابل دسترسی است و ورود برای عموم علاقه‌مندان از طریق لینک‌های اعلام‌شده آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها