چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کرکره کتابفروشی‌های اصفهان پایین کشیده شد

با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در اصفهان، تمامی کتابفروشی‌های اصفهان و مراکز تجاری بجز مشاغل ضروری از دیروز سه‌شنبه، 18 فروردین‌ماه تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا) در اصفهان، به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در اصفهان، تعطیلی کتاب‌فروشی‌های اصفهان از دیشب آغاز و تا ظهر امروز همه کتاب‌فروشی‌ها تعطیل شدند.
 
 با قرمزشدن وضعیت کرونا در شهر اصفهان برخورد جدی و تذکر کتبی به صنف کتاب‌فروش نیز آغاز و تعطیلی‌ کتاب فروشی‌ها به دستور ستاد ملی مقابله به کرونا و با اخطاریه اتاق اصناف انجام و کرکره این صنف پایین کشیده شد.

 تعطیلی ابتدا از فروشگاه‌های بزرگ شهر کتاب آغاز شد و بعضی از کتابفروشی‌ها تا ظهر امروز چهارشنبه 19 فروردین باز بودند که دستور تعطیلی همه صادر شد.

بیماری کرونا، طی یک‌ساله اخیر، ضربات زیادی به صنعت نشر زده است و به دلیل پرمشتری نبودن کتاب‌فروشی‌ها می‌شد حداقل فروشگاه‌های کوچک که محل تجمع نیستند از تعطیلی، معاف باشند. این تعطیلی بخش زیادی از کتابفروشان را که با دغدغه‌های جدی اقتصادی روبه‌رو بودند، به تعطیلی خواهد کشاند.

با این تعطیلی‌ها، اکثر مغازه‌ها که استیجاری هستند، باید همچنان هزینه‌های اجاره‌بها، بیمه‌ و حقوق کارمندان و را پرداخت کنند.اگرچه با اجرای طرح‌هایی نظیر عیدانه کتاب، تابستانه کتاب  مشکل برخی از کتاب‌فروشی‌ها  رفع شود، اما تا زمانی که دولت نتواند راهی مشخص برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها تدوین کند، مشکلات این قشر با وضعیت کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

تعطیلی مراکز فرهنگی اصفهان مانند استخرها، سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی، سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌های عمومی و همچنین تعطیلی سمینارها نیز از دیگر سیاست‌های کنترلی از روز گذشته بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها