سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
خاطرات سردار سپهری «از سربازی تا سرداری» منتشر شد

کارشناس مسئول مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری فارس از انتشار مجموعه خاطرات سردار غلامعلی سپهری با عنوان از سربازی تا سرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدحسین ابراهیمی ضمن اعلام این خبر، گفت: مصاحبه و پژوهش این اثر بر عهده سیاوش نقیبی‌نژاد بوده و نویسندگی کار را نیز مریم شیدا نویسنده جوان حوزه پایداری فارس بر عهده داشته است.
 
وی افزود: سردار سپهری از پیشکسوتان توپخانه سپاه پاسداران و ارتش است که در دوران شکوهمند دفاع مقدس در توپخانه لشکرهای ۹۲ زرهی و ۱۹ فجر فارس، جانشینی توپخانه ۶۱ محرم سپاه و فرماندهی توپخانه ۴۲ حضرت یونس علیه السلام را بر عهده داشته است.
 
کارشناس مسئول مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: وی هم اکنون  در واحد تحقیق و پژوهش باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران  مشغول فعالیت است.
 
وی گفت: کتاب از سربازی تا سرداری علاوه بر خاطرات شخصی سردار سپهری نگاهی اجمالی نیز به تاسیس توپخانه ساحلی سپاه در اواسط دوران دفاع‌مقدس داشته و حتی در پاورقی روایت سایر هم‌رزمان وی را نیز نقل کرده تا ارزش استناد تاریخی اثر افزایش یابد.
 
ابراهیمی در پایان گفت: خوشبختانه بخشی از آثار و تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس مراحل پایانی را می‌گذراند و در دست انتشار است که به زودی به زیور طبع آراسته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها