جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
علی خدایی شصت‌وسه‌ساله شد

امروز سیزدهم فروردین‌ماه، شصت‌وسومین سالگرد تولد علی خدایی، نویسنده معاصر است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در اصفهان، علی خدایی نویسنده معاصر، ۱۳ فروردین ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. خدایی که سال گذشته کتاب پرفروش «آدم های چهارباغ» را در پیشخوان داشت، در رشته‌ علوم آزمایشگاهی از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شد و سال‌هاست در شهر اصفهان سکونت دارد.

 دومین مجموعه داستان او بانام «تمام زمستان مرا گرم کن» در سال ۱۳۸۰ برنده‌ جایزه هوشنگ گلشیری شد و در جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی عنوان «بهترین مجموعه داستان دهه ۸۰» را به دست آورد.

در نظرسنجی روزنامه همشهری نیز که در سال ۱۳۹۰ با شرکت ۴ گروه نویسندگان، منتقدان، روزنامه‌نگاران و ناشران انجام شد، این مجموعه داستان در کنار زندگی مطابق خواسته تو پیش می‌رود نوشته‌ امیرحسین خورشیدفر به‌عنوان بهترین مجموعه داستان دهه‌ ۸۰ برگزیده شد.

خدایی داوری چندین جایزه ادبی از جمله جایزه گلشیری و جایزه فرشته را نیز در کارنامه‌ خود دارد.

در نظرسنجی روزنامه همشهری نیز که در سال ۱۳۹۰ با شرکت ۴ گروه نویسندگان، منتقدان، روزنامه‌نگاران و ناشران انجام شد، مجموعه داستان او به عنوان بهترین مجموعه داستان دههٔ ۸۰ برگزیده شد. از میان شیشه، از میان مه، تمام زمستان مرا گرم کن، کتاب آذر، نزدیک داستان، آدم‌های چهارباغ، نشر چشمه، مجموعه آثار علی خدایی به جز مقالات چاپ شده او در مجلات ادبی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها