پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
در ۵ سال آینده ۲ هزار عنوان جلد کتاب در حوزه ادیان و مذاهب تالیف می‌کنیم

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ادیان و مذاهب تألیف شده از تالیف 2 هزار جلد کتاب تا ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، به روابط داخلی و خارجی این مجموعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با ۷۰ دانشگاه معتبر جهان تفاهم‌نامه همکاری دارد و در داخل کشور نیز روابط با مذاهب اهل سنت در حال تقویت است.
 
وی اضافه کرد: در طی سال‌های اخیر دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و دکتری ویژه تقریب بین مذاهب اهل سنت راه‌اندازی شده است.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به ظرفیت دانشگاه‌های کشور در جذب دانشجویان خارجی پرداخت و یادآور شد: دانشگاه‌های کشورمان ظرفیت جذب بیش از یک‌میلیون دانشجوی خارجی را دارند اما به دلیل حاکم بودن برخی نگاه‌های خاص این میزان کمتر از ۵۰ هزار نفر است.
 
نواب درباره ارتباط با وزارت امور خارجه نیز بیان داشت: بیش از ۵۰ سفیر داخلی و خارجی به‌صورت خودجوش در این دانشگاه حضور یافته و مشاوره‌های لازم را دریافت کرده‌اند و علاوه بر این آماده ارائه مشاوره‌های فرهنگی و علمی به ارکان مختلف وزارت خارجه راداریم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ادیان و مذاهب تألیف شده و در ۵ سال آینده این تعداد به ۲ هزار عنوان جلد کتاب خواهد رسید.
 
وی به دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی اشاره کرد و یادآور شد: پاپ فرانسیس انسان ساده زیستی است و این ساده زیستی را می‌توان در پوشش لباس‌های وی نیز مشاهده کرد. پاپ انسان محترمی است که ابتدا به دیدار شیخ الازهر رفت و بعد از آن با یک مرجع تقلید شیعیان به‌عنوان دومین فرقه پرطرفدار اسلامی یعنی آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار کرد. عقبه این دیدار گفت‌وگوهای ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران و واتیکان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها