دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نخستین فیلم درباره شعر کودک ایران به بازار آمد

ناصر صفاریان، مستندساز و منتقد سینما، در «کودکیِ ناتمام» به کلیت موضوع شعر کودک در سال‌های پس از انقلاب می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ناصر صفاریان، مستندساز و منتقد سینما، که در کارهای خود اغلب بر ادبیات و چهره‌های ادبی متمرکز است، در فیلم جدیدش به سراغ شعر کودک رفته است. برخلاف آن‌چه پیش از این رخ داده و برخی برنامه‌های تلویزیونی و چند فیلم مستند درباره چهره‌های ادبی این حوزه و شاعران کودک ساخته شده، این فیلم که «کودکیِ ناتمام» نام دارد، نخستین فیلمی است که به کلیت موضوع شعر کودک در سال‌های پس از انقلاب می‌پردازد.
 
با این حال، صفاریان تاکید دارد فیلمش مبتنی بر روایت سال‌شماری و فرهنگ‌نامه‌ای نیست و او قصد داشته در کنار روایتی از تاریخ شعر کودک با تمرکز بر دوره بعد از انقلاب، بیش‌تر به حال و هوا و فضای خلق شعر کودک در سال‌های خاص انقلاب و جنگ و دهه شصت بپردازد و آن‌چه بر شعر کودک و کودکان آن زمانه گذشته است.
 
دی‌وی‌دی فیلم چند روزی‌ست که وارد بازار شده و مانند آثار پیشین این فیلم‌ساز که تهیه‌کنندگی فیلم‌هایش را هم بر عهده دارد، در کتاب‌فروشی ها و مرکزهای فرهنگی عرضه می‌شود.
پژوهش و گفت‌وگوی این اثر از سوی علی‌اکبر زین‌العابدین انجام شده و صفاریان در این مسیر او را همراهی کرده است.
 
از چهره‌های آشنای حاضر در این فیلم هم می‌توان به  مصطفی رحمان‌دوست، علی‌اصغر سیدآبادی، شکوه قاسم‌نیا، ناصر کشاورز و بیوک ملکی اشاره کرد.
 
مشخصات عوامل ساخت مستند «کودکیِ ناتمام» به شرح زیر است: طرح و کارگردانی: ناصر صفاریان، پژوهش و گفت‌وگو: علی‌اکبر زین‌العابدین با هم‌راهیِ ناصر صفاریان، تدوین: بابک بهرام‌بیگی، تصویر: رضا عبیات، پالایش و هم‌آهنگیِ تصویر: رضا تیموری، صدا: مازیار شیخ‌محبوبی، پالایش و هم‌آهنگیِ صدا: مهرشاد ملکوتی، عکس: پریسا پرستویی، با حضور: مصطفی رحمان‌دوست، علی‌اصغر سیدآبادی، شکوه قاسم‌نیا، ناصر کشاورز و بیوک ملکی، 54 دقیقه، سال ساخت: 1399-1395
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها