شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
اختتامیه نخستین کنفرانس ملی نمایشنامه پژوهی ایران برگزار می‌شود

نشست اختتامیه نخستین کنفرانس ملی نمایشنامه‌پژوهی ایران ساعت 18 روز دوشنبه25 اسفند 1399 در فضای مجازی اسکای‌‏روم برگزار خواهد شد و در این نشست جمال میرصادقی نویسنده و پژوهشگر و علی ژکان کارگردان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پنل ویژه نخستین کنفرانس ملی نمایشنامه پژوهی ایران، به دبیری مجید سرسنگی، دانشیار هنرهای نمایشی و معاون فرهنگی دانشگاه تهران برگزار می‌‏شود.

در این نشست نخست، جمال میرصادقی، داستان‌نویس و پژوهشگر ادبیات داستانی ایران به ارایه سخنرانی خود با عنوان «داستان در نمایشنامه» می‌‏پردازد. سپس علی ژکان، کارگردان که آثار ماندگاری همچون فیلم مادیان را خلق کرده و با بسیاری از نمایشنامه‏‌نویسان ایران نیز در آثارش همکاری داشته، به ارایه سخنرانی خود با عنوان «مناسبات نمایشنامه و سینما» می‌‏پردازد.

در ادامه اردشیر صالح‌‏پور، چهره نام‌آشنای هنرهای نمایشی که دبیری جشنواره تئاتر فجر را نیز در کارنامه دارد، در سخنرانی خود با عنوان «هفت گوهر شب‏چراغ فرهاد ناظرزاده کرمانی» به هفت وجه از زندگی و آثار فرهاد ناظرزاده کرمانی می‏پردازد.

در ادامه محمد عارف، دانشیار انسان‌شناسی هنر و رئیس کانون نمایشنامه‌‏نویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران، به ارایه سخنرانی خود با عنوان «ریخت‏‌شناسی تفسیری نمایشنامه‏‌های فرهاد ناظرزاده کرمانی با رویکردهای امیک- اتیک از منظر انسان نگاری بوم‏شناختی» خواهد پرداخت.

سخنران پایانی این کنفرانس، محمد نجاری، متخصص مطالعات بین‏‌رشته‌‏ای هنر و ادبیات است که در سخنرانی خود با عنوان «نمایشنامه ‏پژوهی و مرکز اسناد فرهنگی آسیا» به تاریخچه و وضع کنونی مرکز اسناد فرهنگی آسیا به عنوان یکی از قدیمی‌‏ترین مراکز علمی کشور که در حوزه نمایشنامه‌‏پژوهی فعالیت داشته، می‏‌پردازد. علاقه‌مندان برای شرکت در پنل ویژه کنفرانس می‌‏توانند از لینک زیر و با انتخاب گزینۀ میهمان وارد پنل شوند.

https://www.skyroom.online/ch/sepandar.conference98/jkh.9
 
نخستین کنفرانس ملی نمایشنامه‌پژوهی ایران از 23 تا 25 اسفند 1399 از سوی کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد به دبیری فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار خواهد شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها