چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
سالانه 5 میلیون نسخه کتاب در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی چاپ می‌شود

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به چاپ سالانه 5 میلیون نسخه کتاب و 5 درصد کتب کشور در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: سالانه 300 اثر چاپ اولی در این نهاد حوزوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در دیدار دست‌اندرکاران موسوعه علامه سیدمحمدحسین کاشف‌الغطا با آیت‌الله حسین نوری همدانی ضمن ارائه گزارشی از نشر دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی دو انتشارات بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را داریم که مؤسسه بوستان کتاب از سال 1361 تأسیس شد و تا به امروز 4500 عنوان کتاب منتشر کرده که برخی از آثار در چند جلد منتشر شده است.
 
وی گفت: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تا کنون 1200 عنوان کتاب تولید کرده است که در این میان، در 10 سال اخیر تقریباً 950 جلد کتاب در این پژوهشگاه تولید و منتشر شده است.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که قریب به 5 درصد کتب کشور در چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود، تصریح کرد: سالانه در چاپخانه این دفتر پنج میلیون نسخه کتاب چاپ می شود که برخی از این آثار در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و بخش‌های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی تولید شده و برخی دیگر سفارش بیرون از دفتر است.
 
وی ادامه داد: غیر از کتب درسی که آموزش و پرورش چاپ می‌کند، سالانه در کل کشور 120 میلیون نسخه کتاب منتشر می‌شود که پنج میلیون نسخه آن مربوط به چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی است و در مجموع، بین چهار تا پنج درصد کتاب کشور در چاپخانه این نهاد حوزوی منتشر می شود که رقم قابل توجه و خوبی است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی به بیان آماری از افتخارات مؤسسه بوستان کتاب پرداخت و یادآور شد: مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس تا امروز 400 عنوان ملی و بین المللی را در جشنواره‌های مختلف اعم از کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه، جشنواره فارابی و خوارزمی و ... دریافت کرده است.
 
وی با بیان این که سالانه حدود 120 اثر در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می شود، گفت: تقریباً هر سال در مجموعه این نهاد حوزوی 300 عنوان کتاب چاپ اول داریم که از این تعداد، بین 100 تا 120 در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می‌شود و مابقی را فضلا و علمایی که برای اولین بار اثر خود را در اختیار این دفتر قرار می‌دهند، منتشر می‌شود. بین 500 تا 600 عنوان کتاب در چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی چاپ می‌شود که برخی از این عنوان‌ها بازنشر است و با توجه به این که مورد اقبال قرار گرفته، برای چاپ‌های بعدی بازنشر می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها