سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
5 کشور عربی در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی ) یادمان دعبل خزاعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آیین پایانی یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی ) یادمان دعبل خزاعی 20 اسفندماه با حضور 5 کشور عربی در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، محمد جوروند با اعلام این خبر گفت: 120 اثر از کشورهای لبنان،سوریه،عراق، یمن و عمان در بخش فصیح و در بخش شعبی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 69 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد.

وی افزود: از میان 69 اثری که توسط هیأت داوران داوری شد، 3 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش شعبی، ۵ شایسته تقدیر در این بخش و ۳ نفر در بخش فصیح به عنوان برگزیده انتخاب و در اختتامیه جشنواره معرفی شده و همچنین یک مقاله شرکت کننده به عنوان شایسته تقدیر شناخته می شود.

جوروند اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم(ع) به ویژه امام رئوف آقا امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی را از جمله اهداف مهم این جشنواره بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به محورهای موضوعی این جشنواره توضیح داد: سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات آن حضرت، جلوه‌های فرهنگ رضوی از جمله علم، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی، معجزه و ... از محورهای این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، چهارشنبه، 20 اسفندماه، ساعت 9 صبح به صورت آنلاین از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/khz.farhang/razavi99 برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها