جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
شاعر دیری «القرار کجاست؟» را راهی بازار شعر کرد

چهارمین مجموعه شعر پژمان قانون، شاعر دیری، با نام «القرار کجاست؟» از سوی انتشارات پاتیزه راهی بازار کتاب شد.

پژمان قانون، سراینده مجموعه «القرار کجاست» در این‌باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب شعر تجربه‌ای تازه و متفاوت نسبت به کارهای پیشین در زبان و فرمی دیگرگون است که در ۸۲ صفحه منتشر شده است.

این شاعر ادامه داد: سروده‌های این دفتر در واقع یک شعر بلند به‌هم پیوسته است که معمولا می‌توان صفحات آن را به‌صورت قطعه شعرهای کوتاه و مجزا نیز خواند.

قانون در پایان یادآور شد: «اقرار کجاست؟» روایت شکست، ناکامی، ستمگری و فساد انسان بر روی زمین است که در قالب شعری ویژه و در گزاره‌های زیبایی‌شناختی به خوانندگان ارائه شده است.

پژمان قانون سال ۱۳۵۹ خورشیدی در بندر دیر استان بوشهر زاده شد. وی تحصیل‌کرده زبان و ادبیات فارسی است که علاوه بر سرودن شعر به نقد شعر نیز می‌پردازد. وی پیش از این سه مجموعه شعر و یک مجموعه مقاله در نقد و بررسی شعر امروز به نام‌های «من پای لرز هیچ خربزه‌ای امضا نمی‌کنم» (۱۳۸۷، نشر ثالث)، «مرثیه برای یک موش تنها یا روزگارهای اضافه» (۱۳۹۳، انتشارات بوتیمار)، «گزیده تراکتورهای معاصر» (۱۳۹۶، انتشارات پاتیزه) و «در بی‌کرانگی، جستارهایی در نقد شعر امروز» (۱۳۹۷، نشر هشت) منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها