یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
عاشقانه‌های شاد و غمگین در «مایا»

مجموعه شعر و ترانه «مایا»، اثر مایا مجرد از سوی انتشارات آپریس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب شعر و ترانه «مایا»، نخستین تالیف مایا مجرد دانش‌آموخته گرافیک، عضو انجمن شعر و ادب، شاعر و ترانه‌سرا از لامرد استان فارس است. 

این کتاب در اوایل بهمن ۹۹ با همکاری انتشارات آپریس تهران در ۱۵۲ صفحه ویرایش شد و به چاپ رسید. مایا مجرد مولف کتاب شعر و ترانه «مایا» در این باره می‌گوید: این کتاب با ۱۳۵ شعر با موضوعات عاشقانه شاد و غمیگین در قالب ترانه و چهارپاره و دوبیتی‌ها تهیه شده است. 

وی گفت: اکثر ترانه‌ها ملودی خور و ریتمیک هستند و برای علاقه‌مندان فعال در زمینه موسیقی و خوانندگی کاربرد زیادی دارد. اولین جرقه‌های این هنر، روزی که دختر نوجوانی بودم در وجودم احساس کردم. آن روزها دانش‌آموز مدرسه بودم که در وصف مقام معلم شعری سرودم تا تقدیر خالصانه‌ام را در بقچه‌ای از احساس و شور به پیشگاه آموزگارم تقدیم کنم.

وی ادامه داد: یادش بخیر اگر همان تشویق‌ها و تمجید های معلمانم نبود، شاید هیچ گاه این مسیر پر از قصه را نمی‌پیمودم. اگرچه بارها و بارها زیر نگاه ملامت بار محدودیت‌ها سرکوب شدم؛اما خدای من بلندترین شعر عاشقانه‌ای است که هرگز نگذاشت این چشمه جوشان در کلامم خاموش و خشکیده شود.

این شاعر جوان در توضیح شعرهایش گفت: همیشه برای جمع‌آوری مجموعه اشعارم در قالب کتاب تلاش کردم، تا این آرزوی سبز روزی تندیس تحقق یافته خاطره‌هایم باشد. اگر چه سروده‌های من شخص اولی دارد، اما هیچ مخاطب خاصی ندارد؛ چراکه رویدادهای جامعه‌ای را به قلم کشیدم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها