شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
برگزیدگان چهارمین دو سالانه نشان شیرازه معرفی شدند

چهارمین دو سالانه نشان شیرازه ساعتی پیش با تقدیر محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان در دو بخش پیکره کتاب و اجزای کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مراسم اختتامیه چهارمین دو سالانه نشان شیرازه که عصر امروز (شنبه ۱۶ اسفند) برگزار شد برگزیدگان این جشنواره در بخش‌ها و حوز‌ه‌های مختلف با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر شدند.
 
دبیرخانه چهارمین دو سالانه نشان شیرازه از دهه اول دی ماه سال جاری شروع به فعالیت کرد و تا 21 بهمن ماه از مجموع 653 اثر رسیده به دبیرخانه، پس از بررسی هیات انتخاب 295 اثر به مرحله نیمه نهایی داوری راه یافت.
 
در مرحله نهایی داوری نیز 164 اثر نامزد دریافت جایزه در گروه‌های مختلف شدند که پس از آن براساس رأی هیأت داوران چهارمین دوسالانه نشان شیرازه برگزیدگان در دو بخش پیکره کتاب و اجزای کتاب انتخاب شدند .
 
در این زمینه در  برترین طراحی کتاب تصویری: کتاب بهزاد (شناخت‌نامه گلپایگانی) از انتشارات چاپ و نشر نظر به عنوان کتاب برتر شناخته شد و جوایز به مجید کاشانی مدیرهنری و طراح گرافیک) شامل نشان شیرازه،دیپلم افتخار و  60 میلیون ریال هدیه نقدی همچنین به انتشارات چاپ و نشر نظر نیز دیپلم افتخار و خرید کتاب از ناشر به مبلغ 80 میلیون ریال اعطا شد.
 
در بخش برترین طراحی کتاب مصور نیز دربخش بزرگسال کتاب «هارمونی روان» از انتشارات ذهن‌آویز به عنوان کتاب برتر شناخته شد و جوایز به سمانه قاسمی(تصویرگر) ، سوگل علمی(طراح گرافیک) و
انتشارات ذهن‌آویز هدیه شد.
 
در بخش کودک و نوجوان نیز کتاب «ضحاک» از انتشارات مدرسه به عنوان کتاب برتر برگزیده شد و به مهرداد موسوی (طراح گرافیک) و نوشین صفاخو (تصویرگر) جوایز اهدا شد.
 
جایزه برترین مدیر هنری نشر نیز به رضا دالوند برای مدیریت هنری مجموعه کتاب‌های انتشارات مدرسه داده شد و  جایزه برترین ناشر حامی طراحی کتاببه انتشارات مدرسه اعطا شد.
 
 
همچنین در بخش برترین طراحی کتاب علمی ـ آموزشی نیز مجموعه آثار نشر طلایی( کتاب‌های نبرد ایرانیان، پهپادها و فرهنگ‌نامه تاریخ ایران ) به عنوان کتاب برتر شناخته شدند و به کاظم طلایی( مدیر هنری)،
نماینده گروه طراحان گرافیک و تصویرگران کتاب‌های نبرد ایرانیان، پهپادها و فرهنگ‌نامه تاریخ ایران (فرهاد جمشیدی ) و  نشر طلایی (مدیر انتشارات کاظم طلایی) جوایز اهدا شد.
 
در بخش شایسته تقدیر در بخش طراحی کتاب علمی ـ آموزشی نیز انتشارات سایان برای کتاب‌های زیر شایسته تقدیر شناخته شد؛
-ژنرال‌ها 
ـ نمادها  و نشانه‌ها  
ـ اسلحه  
ـ تاریخ تمدن  
ـ اطلس تاریخ جهان  
ـ جواهرات و سنگ‌های زینتی  
ـ هیولای کوچک    
ـ افسانه‌ها و اسطوره‌ها   
ـ تاریخ مصور آمریکا  

در بخش اجزای کتاب نیز برترین طراحی گرافیک جلد کتاب نیز هیأت داوران در بخش برترین طراحی جلد کتاب باتوجه به آثار رسیده نتوانستند تفکیکی بین (طراحی جلد کتاب با خوشنویسی و تایپوگرافی )و (طراحی جلد کتاب با تصویرسازی و عکاسی) قایل شوند. و برترین طراح گرافیک جلد کتاب به حبیب ایلون برای مجموعه آثار در انتشارات هرمس و کتاب «چ» اعطا شد. همچنین در این بخش سعید دین‌پناه برای طراحی جلد کتاب امام خمینی (ره) از انتشارات به‌نشر شایسته تقدیر شناخته شد.
 
در برترین طراحی گرافیک متن در صفحه‌آرایی کتابهای کودک و نوجوان و بزرگسال نیز مهرداد موسوی برای کتاب‌های ترنجون  از نشر توت  و دختر آبی مریخی از انتشارات اودیسه شناخته شد و اثر شایسته تقدیر طراحی گرافیک متن در صفحه‌آرایی کتاب‌های کودک و نوجوان به نگین حاج‌زوار برای کتاب من خدا هستم با من حرف بزن، از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی شناخته شد. در بخش شایسته تقدیر طراحی گرافیک متن در صفحه‌آرایی کتاب بزرگسال، علیرضا پوراکبری برای کتاب امان‌نامه از انتشارات قو شناخته شد.
 
 
در بخش برترین طراحی گرافیک «قلم متن» نیز علی خدایی برای کتاب‌های دامبی بامبی، ریزریزریزامبی از انتشارات علمی و فرهنگی برگزیده شناخته شد و جایزه برترین تصویرسازی کتاب در بخش کودک و نوجوان به غزل فتح‌اللهی (تصویرگر) برای کتاب تو یک جهانگردی از انتشارات فاطمی هدیه شد
 
همچنین هیأت داوران دربخش های برترین طراحی کتاب غیر تصویری، برترین طراحی کتاب گویا و برترین طراحی کتاب الکترونیک هیچ اثری را حائز دریافت جایزه ندانستند.
 
مراسم اختتامیه چهارمین دو سالانه نشان شیرازه ساعتی پیش در فرهنگستان هنر برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها