شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
حضور بیش از 4 میلیون نفر در باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگاه علمی در باشگاه‌های اجتماعی کتابخانه‌ای، گفت: بیش از 4 میلیون نفر در باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای در کشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، گفت: یزد یکی از کانون‌های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان رویکرد در دستور کار قرار گرفته، تشکیل انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که تاکنون بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این جریانات علمی می‌تواند به ما کمک کند تا با نگاه علمی هم موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت‌ها را به پیش ببریم.

صالحی گفت: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائتخانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود نیز یکی از رویکردهای ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه‌ها و هم معماری کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است.

وی گفت: در برنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود 300 هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از 4 میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای حضور داشتند.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم نسل کتابخوانی را تربیت کنیم، می‌توانیم انسان‌های سالم و موثر و مفیدی داشته باشیم لذا هزینه کردن در این بخش، هزینه کردن برای ساخت‌وساز یک جامعه مفید و سالم خواهد بود و خوشبختانه نگاه خوبی را از سوی دولت به این موضوع شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط