شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۹۴ کتابخانه عمومی در سال کرونا به بهره‌برداری رسید

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تعداد ۹۴ کتابخانه عمومی از اسفندماه سال گذشته تاکنون به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دقایقی پیش در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد که با حضور معاون اول رپیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به آمار کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: ما پیش از انقلاب تنها 372 کتابخانه داشتیم که الان این تعداد به 7307 کتابخانه رسیده است که است نشان از 10 برابر شدن آمار کتابخانه‌ها در سطح کشور است.

وی افزود: اگرچه ویروس کرونا بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد اما ما سعی کردیم برنامه‌های خود را در بسترهای مختلف دنبال کنیم که از اسفندماه سال گذشته تاکنون 94 کتابخانه را در سطح کشور افتتاح کرده‌ایم و در طول 10 روز آینده نیز تعداد 6 کتابخانه دیگر در کشور افتتاح می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شد که ما در کتابخانه‌ها به بسترهای دیگر نیز توجه کنیم که بستر فضای مجازی از جمله این بسترها بود که بیش از 96 هزار برنامه در این فضا انجام شد.

مختارپور بیان کرد: ما در کشور تعداد 350 کتابخانه نیمه تمام داریم که در صورت تامین بودجه نیز می‌توانیم تمامی آنها را تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین با اشاره به بودجه های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: متاسفانه ما از این بخش سهم ناچیزی داریم که معتقدیم هر هزینه و بودجه‌ای که از بخش فرهنگ دریغ شود، چند سال بعد باید شاهد آسیب های اجتماعی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط