جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کتابخانه مرکزی یزد با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح می‌شود

کتابخانه مرکزی یزد 16 اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتابخانه مرکزی یزد، پس از ربع قرن فردا 16 اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

جهانگیری در جریان سفر یک روزه به استان یزد، در مراسم افتتاح پروژه‌های متعددی حضور خواهد داشت و افتتاح کتابخانه مرکزی یزد از‌جمله این پروژه‌ها است که پس از ربع قرن، در یزد افتتاح می‌شود.

 در مراسم افتتاحیه علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و جمعی از مسئولان کشوری و استانی نیز حضور خواهند داشت.

کتابخانه مرکزی یزد از پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. طرح اولیه آن - که در بافت تاریخی یزد هم قرار دارد - در سال ۱۳۷۶ زیر نظر دفتر عمرانی و املاک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید و عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۷ آغاز شد؛ اما به دلیل مشکلات عدیده‌ای که بر سر ساخت آن به وجود آمد، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده بود.

این کتابخانه پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره به نهاد کتابخانه‌های عمومی عودت داده شد و در پایان سال گذشته آماده بهره‌برداری شد؛ اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا افتتاح این کتابخانه به تأخیر افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط