چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
غلامرضا جمشید‌نژاد اول بر اثر کرونا درگذشت

غلامرضا جمشید‌نژاد اول، عضو هیات علمی پژوهشکده تاریخ علم، شامگاه چهارشنبه 13 اسفند بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آناهیتا جمشید‌نژاد اول فرزند دکتر غلامرضا جمشیدنژاد اول؛ مترجم، محقق و مصحح متون علمی و نسخه‌های خطی، از درگذشت این پیشکسوت حوزه کتاب و فرهنگ، پس از یک هفته مبارزه با بیماری کرونا در بیمارستان ایرانشهر خبر داد.

غلامرضا جمشیدنژاد، متولد سال 1324 در کاشمر ازجمله مصححان و پژوهشگران پیشکسوت در حوزه احیای نسخ خطی است که آثار بسیاری تألیف، تصحیح و ترجمه کرده است.

وی از تدريس در حوزه علمیه مشهد و دبيرى ادبيات فارسى در وزارت آموزش و پرورش گرفته تا استادى و مدرسى در دانشگاه‌هاى آزاد اسلامى، دانشگاه تهران، دانشگاه الزهراء(ع)، دانشگاه علامه طباطبائى، مركز آموزش مديريت دولتى و... را در پرونده كارى خود داشته و به علت ارائه روش‌هاى ابتكارى و نو در امر تعليم و تربيت، در سال تحصيلى 1376 به احراز مقام والاى «معلم نمونه» مفتخر شد.

تألیف کتاب‌های «سیر سم‌شناسی در متون پزشکی اسلامی»، «دیباچه‌ای بر سیاست مدنی فارابی»، «تاریخ جهانی علوم و دانشمندان تا قرن پنجم هجری از منظر علامه صاعد آندلسی»، تصحیح و ترجمه «اوجاع المفاصل» و «فی‌النقرس» از زکریای رازی و تصحيح «التعريف بطبقات الامم» ازجمله یادگارهای به‌جا مانده از این چهره پیشکسوت علمی و فرهنگی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها