چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
نخستین ناشر تخصصی کودک و نوجوان به زبان کُردی مجوز فعالیت گرفت

مدیر اجرایی نشر «پەپوولە» با اشاره به آغاز به کار این موسسه انتشاراتی در سنندج، گفت: نشر «په‌پووله» اولین ناشر تخصصی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به زبان کُردی در غرب کشور است که در سال جاری مجوز انتشار گرفت.

آرش مهربان، دبیر و مدیر اجرایی نشر «پەپوولە» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، در رابطه با شروع فعالیت­‌های این نشر گفت: با توجه به اهمیت والای نشر کتاب کودک و نوجوان به زبان کُردی و حمایت از نویسندگان و مترجمین علاقمند به حوزه ادبیات کودک و نوجوان کُرد، اولین نشر تخصصی حوزه ادبیات کُردی کودک و نوجوان به زبان کُردی وارد عرصه چاپ و نشر حوزه کودک و نوجوان شد.

وی ادامه داد: انتشارات تخصصی «په­‌پووله» به عنوان اولین مرکز چاپ و نشر کتاب کودک و نوجوان به زبان کُردی، با مجوز رسمی، و با مدیرمسئولی فاطمه ابراهیمی، فعالیت خود را شروع کرده است.

مدیر اجرایی این موسسه انتشاراتی با اشاره به اینکه «په‌پووله» با توجه به نیازمندی وجود نشری مستقل و تخصصی که بتواند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت کند، وارد حوزه چاپ و نشر کتاب کودک شده است، اظهار امیدواری کرد که این نشر بتواند با حمایت از نویسندگان، شاعران و مترجمان توانمند کُرد، دست به خلق آثار و تولیدات فاخر این حوزه مهم بزند.

مهربان در رابطه با اهداف آینده نشر گفت: انتشارات «پەپوولە» با استفاده از تجارب و توانمندی‌های استادان دانشگاه، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته­‌های روانشناسی و علوم تربیتی، فارغ‌التحصیلان و کارشناسان حوزه ادبیات کُردی تلاش می‌کند به‌صورت تخصصی و علمی، آثار و تولیدات نویسندگان و مترجمین کُرد را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تایید آنها، به چاپ برساند. حمایت از نویسندگان و به ویژه نویسندگان جوان حوزه ادبیات کودک و چاپ آثار فاخر و با کیفیت و در خور کودک و نوجوان، از اهدافی است که نشر دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: به‌زودی و در آینده‌­ای نزدیک اولین اثر چاپی نشر وارد تولیدات نشر کتاب کودک و نوجوان به زبان کُردی می‌شویم و امیداواریم که بتوانیم با استفاده از اعتماد و تلاش­‌های نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، فصل تازه‌­ای را در حوزه چاپ و نشر کتاب کودک به زبان کودک رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط