چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
تقدیر از برترین خبرنگاران حامی در جشنواره ملی «کاما»

نخستین جلسه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی کاما در دفتر مرکزی انجمن نابینایان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، منصور شادکام، قائم‌مقام انجمن نابینایان کشور در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی کاما گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب، همه  فعالیت‌های شورای سیاستگذاری باید با محوریت انجمن نابینایان ایران و  انجمن علمی فرهنگی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران انجام شود. نمایندگان نهادها و مؤسسات عضو شورای سیاستگذاری نباید منفعل باشند. نمایندگان باید با جدیت بیشتر مسئولیت‌های نمایندگی خود برای مصوبات شورا را در سازمان مربوطه پیگیری کنند.
 
دبیر اجرایی جشنواره کتاب افراد معلول ایران ادامه داد: شورای سیاستگذاری موظف است دستور‌العمل نحوه حضور، مقدار و  میزان مشارکت حامیان جشنواره مانند بانک‌ها به منظور بهره‌مندی آنان از فضای مجازی و اختتامیه جشنواره را تعیین و ابلاغ کند.
 
شادکام افزود: در این جشنواره، از بهترین خبرنگار و افرادی که در زمینه پوشش رسانه‌ای جشنواره کاما فعالیت کنند، تقدیر خواهد شد. این اقدام نخستین‌بار صورت می‌گیرد و ما دست یاری به سوی خبرنگاران خبرگزاری‌ها برای پوشش رسانه‌ای یکی از مهمترین جشنواره‌های ویژه نابینایان در کشور دراز می‌کنیم.
 
برجیان در ادامه نشست شورای سیاستگذاری جشنواره کاما گفت: با توجه به شرایط خاص کنونی  ناشی از بیماری کوید 19، برنامه‌ریزی برای زمان قطعی اختتامیه جشنواره  در اولین جلسه سال آینده باید تعیین شود.
محسن عبدالملکی، کارشناس نابینایان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: ابتدا باید نقاط قوت و فرصت‌های بهبود اولین جشنواره کاما بررسی شود و با استفاده از تجربیات به‌دست آمده  دومین جشنواره در شرایط مطلوب‌تر برگزار شود.
 
وی افزود: باید فعالیت‌های جشنواره در حوزه ستاد اجرایی تقسیم‌بندی شود؛ همچنین با نویسندگان و شرکت‌کنندگان و برندگان در جشنواره قبلی تماس گرفته شود و نتایج و آثار جشنواره‌های قبلی برای بهره‌برداری دریافت و مرکز دائمی و بانک اطلاعاتی در زمینه دارندگان آثار و کتاب‌های معلولین باید ایجاد شود؛ علاوه‌براین زمینه اجرای اقدامات و فعالیت‌های معلولین نیاز به حمایت دائمی داشته و به همین منظور، لازم است کمیته‌ای دائمی با مشارکت اعضاء شورای سیاستگذاری در جشنواره تشکیل و امور مربوط به آثار معلولین را به‌طور دائم پیگیری کنند.
 
در پایان این نشست، پیرهادی، به‌عنوان مسئول روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره، علی‌اکبر جمالی، رئیس شورای سیاست‌گذاری و منصور برجیان، به‌عنوان دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره و منصور شادکام به‌عنوان رئیس ستاد و دبیر اجرائی جشنواره و سخنگوی جشنواره انتخاب شدند. 

بررسی راهکارهای مناسب برای جذب و تأمین منابع مالی جشنواره، به عنوان موضوع جلسه دوم تعیین شد.

مهدی نجفی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی چابک، از دانشگاه علوم بهزیستی، رضا پیرهادی، از دانشگاه علوم بهزیستی، میرزا آقایی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین عبدالملکی، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، علی یاوری، از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت اشرفی، از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کارشناس گروه‌های خاص در این مجموعه،  منصور برجیان، مدیرعامل انجمن علمی فرهنگی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران، علی‌اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران، منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران و احمد نبیزاده، مشاور فرهنگی انجمن نابینایان ایران در این جلسه حضو داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها