چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کتابخانه مرکزی یزد 16 اسفندماه افتتاح می‌شود

نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با محوریت افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در روز 16 اسفندماه (همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد به ریاست محمدعلی طالبی، استاندار، محسن صادقیان، معاون عمرانی استاندار، سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد، جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد، رقیه دوست‌فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن معزالدینی، استاد حوزه و عضو حقیقی انجمن و ونوس عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد، در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست که به منظور هماهنگی برنامه‌های آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی استان به دلیل کمبود فضای مطلوب، همواره با مشکل مواجه بوده‌اند که با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد فضای ارزشمندی برای توسعه و رونق فعالیت‌های فرهنگی ایجاد می‌شود.
 
رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد ادامه داد: با افتتاح مجموعه بزرگی همچون کتابخانه مرکزی که دارای بخش‌ها و امکانات ویژه‌ای است، در کنار بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های فرهنگی استان شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل برخی جزئیات باقی‌مانده از کتابخانه تصریح کرد: افتتاح کتابخانه مرکزی یزد نباید باعث فراموشی برخی نواقص و جزئیات پروژه شود و لازم است پیگیری‌ها کماکان ادامه یابد تا همه مواردی که موردنیاز کتابخانه مرکزی یزد است، فراهم شود.
 
 
طالبی با بیان اینکه همه مسئولان فرهنگی استان به میراث تاریخی یزد اهتمام ویژه دارند، گفت: باید همکاری ویژه بین کتابخانه‌های عمومی‌، میراث فرهنگی و شهرداری صورت گیرد تا مشکل ساماندهی بافت تاریخی پیرامونی کتابخانه نیز با ارائه طرحی جامع و مدون حل شود و ضمن حفظ میراث تاریخی شهر، امنیت و زیبایی بخش‌های پیرامونی کتابخانه نیز تأمین شود.
 
وی افزود: ساختمان کتابخانه مرکزی با طراحی و معماری منحصر به فرد همه اجزای موردنیاز یک کتابخانه استاندارد را دارد و اقشار و سنین مختلف می‌توانند از امکانات فراهم شده در این کتابخانه به فراخور نیاز خود بهره‌مند شوند.
 
محسن صادقیان، معاون عمرانی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد که 25 سال به طول انجامید، جلسات هماهنگی متعددی با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های استانی ذیربط برگزار شد و نهایتاً با حمایت ویژه نهاد و همراهی استاندار محترم و سایر دستگاه‌های فرهنگی و خدمات‌رسان استان، انتظار مردم یزد برای افتتاح کتابخانه به سرانجام رسید.
 
جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد نیز در این نشست گفت: نگاه شهرداری به کتابخانه مرکزی، همچنین سایر فضاهای عمومی شهر است و در طول روند تکمیل و تجهیز پروژه نیز شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن به طور کامل با این پروژه همکاری و تعامل داشتند.
 
وی ابراز امیدواری کرد مساعدت شهرداری یزد برای تکمیل ظرفیت مخزن کتابخانه با همکاری و نظر مثبت شورای شهر نیز به شکل مطلوبی صورت گیرد.
 

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی بعد از ربع قرن بلاتکلیفی، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است و مایه خرسندی است که به مردم یزد این نوید را بدهیم که این کتابخانه بزرگ و مجهز به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از حمایت ویژه علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد و معاونان وی و همراهی مسئولان ارشد استان، برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه قدردانی کرد.
  
مصوبات نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز شامل تشکیل شورای تأمین شهرستان یزد اعلام نظر در خصوص وضعیت امنیت محوطه پیرامونی کتابخانه، اختصاص مبلغ 3 میلیارد ریال از شهرداری یزد برای خرید بخشی از منابع مخزن کتابخانه مرکزی، فضاسازی محیطی در سطح شهر و اطلاع‌رسانی به آحاد شهروندان در خصوص افتتاح کتابخانه مرکزی یزد توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و انجام هماهنگی‌های امنیتی و انتظامی لازم توسط نیروی انتظامی شهرستان یزد در روز افتتاح کتابخانه، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

کتابخانه مرکزی یزد پس از تجهیز و تکمیل توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 98، آماده بهره‌برداری و خدمات‌دهی به اعضا و مراجعان شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، افتتاح رسمی آن تا اسفندماه 99 به تعویق افتاد.
 
مقرر شده است این کتابخانه همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روز شنبه 16 اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری برسد.­­

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط