چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
خسروشاهی نوگرا و نواندیش اما ضابطه‌مند و در چارچوب بود

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آئین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار مرحوم سیدهادی خسروشاهی در قم، او را فردی نوگرا و نواندیش که البته ضابطه‌مند و در چهارچوب بود، توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، همزمان با سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی، نرم‌افزاری مشتمل بر مجموعه آثار آن مرحوم به‌همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و طی مراسمی با حضور آیت‌الله اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی در قم رونمایی شد.
 
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تجلیل از شخصیت استاد خسروشاهی تصریح کرد: مرحوم خسروشاهی در حوزه ریشه داشت و از حوزه فراتر می‌رفت و به ارتباطات فراحوزوی اهتمام داشت.
 
وی اضافه کرد: ما باید ضمن حفظ اصالت حوزوی خود، از اجتماع و فضای بیرون حوزه غافل نشویم. مرحوم استاد سیدهادی خسروشاهی نوگرا و نواندیش بود اما ضابطه‌مند و در چهارچوب قرار داشت.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: ویژگی دیگر مرحوم خسروشاهی داشتن شخصیتی فراملی و اندیشه‌ای بین‌المللی بود. مرحوم آیت‌الله خسروشاهی نگاهش به اسلام، نگاه تمدنی و کلان بود.
 
آیت‌الله اعرافی افزود: ایشان تحلیل تاریخی خوب و دقیقی داشت. رویکرد تحلیلی به تاریخ مورد تأکید بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هم ضمن اشاره به این نکته که شخصیت استاد خسروشاهی دارای جامعیتی در طیف شخصیت‌های علمی حوزه اعم از حوزویان سنتی و حوزویان تحول‌خواه بود، بیان کرد: ایشان با بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی ارتباط داشته است.
 
مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: فعالیت‌های آیت‌الله خسروشاهی منحصر به آثار مکتوب وی نیست و در صحنه عمل و فعالیت‌های اجتماعی ایشان نقش‌های اثرگذاری در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته‌اند.
 
بهرامی درباره نرم‌افزار مجموعه آثار مرحوم خسروشاهی یادآور شد: اثری که امروز از آثار مرحوم استاد خسروشاهی رونمایی می‌شود سومین نسخه نرم‌افزار مجموعه آثار این استاد فقید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها