نهمین نشست تخصصی ایبنا با عنوان «عملکرد شرکت ملی پست در نمایشگاه‌» از سلسله نشست‌های آسیب‌شناسی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با حضور کارشناسان، مشارکت اهالی نشر و رسانه برگزار می‌شود.
نشست «عملکرد شرکت ملی پست در نمایشگاه‌» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ایبنا با اتکا به سنت نقد و گفت‌وگو، سلسه جلسات بررسی عملکرد و ارزیابی این رویداد را در ابعاد مختلف آن اعم از اجرایی، فنی، صنفی، حمایتی و رسانه‌ای، با حضور کارشناسان و اهالی صنعت نشر در محورهای مختلف، برپا می‌کند.
 
نهمین نشست از سلسله نشست‌های ایبنا، ‌سه‌شنبه‌(12اسفند‌ماه) با عنوان «عملکرد شرکت ملی پست در نمایشگاه‌» ساعت 10 در اتاق گفت‌و‌گوی خبرگزاری کتاب ایران برگزار می‌شود. در این نشست نادر قدیانی، مدیرمسئول انتشارات قدیانی؛ کامران احمدی، مدیر نشر فرهنگ فردا؛ احمد احمد‌خانی، رئیس اداره تجارت الکترونیک شرکت ملی پست؛ خادم، مسئول تجارت الکترونیک منطقه پستی جنوب غرب تهران و مهرداد‌ ملک‌محمدی، مدیر سامانه پست کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور دارند.     
 
با توجه به تکثر نظرات و انتقادات احتمالی نزد اهالی نشر و کارشناسان این حوزه، نشست‌ها در فضای وبیناری قابل دسترسی به صورت برخط برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را حول محورهای مربوطه، اظهار کنند.
 
شرکت در وبینارها
علاقه‌مندان می‌توانند در زمان تعیین شده برای هر نشست، از طریق آدرس زیر در وبینارهای تخصصی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شرکت کنند:
 
https://www.skyroom.online/ch/hadi_hir/book-ibna
 
نخستین نشست با عنوان «بررسی ساختار و میزان کارآمدی سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران» با حضور فرشید فرح‌خواه، مدیر سایت نخستین نمایشگاه کتاب مجازی تهران، جلال ذکایی، مدیر پیشین اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید‌احمد عبدالصالحی، مدیرعامل شرکت ارمغان راه طلایی، محمد عَبقری، معاون مدیر سوره مهر الکترونیک برگزار شد.
 
دومین نشست با عنوان «ماهیت نمایشگاه؛ تخصیص یارانه و تاثیر آن بر بازار نشر» با حضور علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود آموزگار، مدیر نشر کتاب آمه برگزار شد.
 
نشست سوم با عنوان «نمایشگاه مجازی کتاب؛ موزعان و کتاب‌فروشان» با حضورابراهیم کریمی، مدیر مرکز پخش گزیده، محسن بهشتیان، مدیر کتاب‌فروشی لارستان (مهمان آنلاین) و علیر‌ضا بهشتی، مدیر نشر روزنه در خبرگزاری کتاب ایران برگزار شد.
 
چهارمین نشست، «بررسی کارکرد‌های نمایشگاهی نمایشگاه مجازی کتاب تهران» با حضور آزاده‌نظر‌بلند، معاون کتاب و فرهنگ مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ علی حاجی‌تقی، مدير انتشارات و كتابفروشی ارمغان طوبی؛ نیایش سرامی، مدیر انتشارات باد و محمد‌تقی عرفان‌پور، مدیر انتشارات علوم دانشگاهی برگزار شد.
 
پنجمین نشست با عنوان «جایگاه نمایشگاه مجازی در برابر فعالیت کتاب‌فروشان آنلاین»  حسن احمدی، رئیس انجمن ناشران دیجیتال، علی محمد‌پور، دبیرمجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان کشور و عادل طالبی، عضو انجمن صنفی كسب‌وكارهای اينترنتی با عنوان برگزار شد.
 
ششمین نشست با عنوان «بررسی تاثیر نمایشگاه مجازی کتاب بر تخلفات» و حضور جلال ذکایی، مدیرکل پیشین اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفیع احمد جواهری، مدیر انتشارات ابوعطا و فرهاد تیمور‌زاده، مدیر انتشارات تیمور‌زاده برگزار شد.
 
هفتمین نشست با عنوان «نمایشگاه مجازی در آینه رسانه‌ها» با حضور حمید‌رضا مدقق، روزنامه‌نگار، منتقد سینما و مدرس علوم ارتباطات، امید‌علی مسعودی، عضو هیات ‌علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و رئیس هیات‌مدیره انجمن ملی سواد رسانه‌ای ایران و رجبعلی سالاریان، مدیر روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
 
در هشتمین نشست با عنوان «بررسی عملکرد بخش بین‌‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران» مصطفی حسینی‌‌مهر، مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و لیلی حائری، مدیر آژانس ادبی کیا و احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی «دایره مینا» حضور داشتند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و همکاری شرکت ملی پست ایران، با مشارکت 1732 ناشر از سراسر کشور، از یکم لغایت دهم بهمن‌ماه برگزار شد و در طول این 10 روز، یک میلیون و ۲۵۴هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال کتاب با تخفیفات نمایشگاهی فروخته شد و در اختیار خریداران قرار گرفت.
کد مطلب : ۳۰۳۵۸۴
http://www.ibna.ir/vdcaaeney49nwm1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

برنامه ششم توسعه در صنعت نشر
تاثیر تخفیف بر بازار کتاب