دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
رونمایی از کتاب «منتخبات فلسفه در ایران، از زرتشت تا خیام»

کتاب «منتخبات فلسفه در ایران، از زرتشت تا خیام» از سوی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی نشست علمی رونمایی از کتاب «منتخبات فلسفه در ایران» را برگزار می‌کند.

در این نشست که یکشنبه 17 اسفند 99 ساعت 20 برگزار می‌شود، سید حسین نصر، غلامرضا اعوانی، مهدی امین‌رضوی و مهدی فدایی‌مهربانی سخنرانی می‌کنند و دبیری نشست نیز عهده دکتر مالک شجاعی‌جشوقانی است.

مجلد اول از مجموعه منتخبات فلسفه در ایران به سرویراستاری سید حسین نصر و مهدی امین رضوی با عنوان از زرتشت تا خیام با ترجمه و تحقیق مهدی فدائی مهربانی استاد دانشگاه تهران به همت نشر فلات منتشر شد. مجموعه منتخبات فلسفه در ایران در نوع خود یکی از بهترین آثار در زمینه تاریخ فلسفه در ایران به شمار می‌رود و حاصل بیش از سه دهه تلاش ویراستاران آن سید حسین نصر استاد دانشگاه جورج تاون و مهدی امین رضوی استاد دانشگاه مری واشنگتن است.

شیوه‌ای که این اثر در پیش گرفته غالبا تحت عنوان آنتولوژی(گلچین) یا منتخبات شناخته می‌شود، اما این اثر بدان جهت که دو ویراستار دانشمند، اساتید سیدحسین نصر و مهدی امین رضوی، مسئولیت انتخاب متن، نگارش شروح و نظارت بر آن را برعهده داشته‌اند، و سپس بدان جهت که شیوه تدوین آن با دیگر آثاری که تحت عنوان «تاریخ فلسفه» شناخته می‌شوند به کلی تفاوت دارد، فراتر از یک آنتولوژی ساده است.

پخش از طریق لینک زیر انجام می‌شود:
http://www.skiyroom.online/ch/hossein5092811/phi

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها