دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
برگزیدگان بخش کودک نوزدهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور معرفی شدند

آثار برگزیده و تقدیری نوزدهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور در بخش کودک معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنا بر اعلام  هیئت دواران بخش کودک نوزدهمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور، اعم از ناصر نادری، علیرضا متولی، محمدحسن حسینی، علی‌اصغر جعفریان و محمد مهدوی شجاعی دو کتاب در این حوزه به‌عنوان کتاب سال و اثر تقدیری انتخاب و معرفی شدند.

محمد ناصری عضو شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) و دبیر این دوره از جشنواره، اعلام کرد: داوران این بخش پس از بررسی دو هزار اثر (رسیده و یا تهیه‌شده) در حوزه کودک سال 1397، اعم از خلاق و بازنویسی- طی چند مرحله ارزیابی و انتخاب- 41 اثر را برای مرحله دوم برگزیدند و از میان این آثار، ۶ اثر را به‌عنوان نامزدهای نهایی معرفی کردند که این آثار در اطلاعیه‌های قبلی جشنواره معرفی ‌شده‌اند.

 اما پس از معرفی رسمی نامزدها،‌ هیئت‌داوران این بخش پس از چند جلسه بحث و تبادل‌نظر، دو اثر زیر را به‌عنوان «اثر برگزیده» (کتاب سال) و «اثر» تقدیری معرفی کردند:
- کتاب کفش‌های بافتنی نوشته کلر ژوبرت از انتشارات به‌نشر به دلیل پرداخت داستانی مناسب، ایده نو و درونمایه ارزشمند، به‌عنوان «اثر تقدیری» دوره نوزدهم بخش کودک.

- کتاب من از دکمه می‌ترسم نوشته هدی حدادی نشر خانه ادبیات، به دلیل نگاه نو و خلاق، روایت شیرین و تأثیرگذار و درونمایة ارزشمند به‌عنوان اثر برگزیده (کتاب سال) دوره نوزدهم بخش کودک.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها