یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
برگزاری اختتامیه جایزه ادبی مشهد در سال جاری منتفی شد

آئین اختتامیه جایزه ادبی مشهد که قرار بود در ماه جاری برگزار شود، به دلیل محدودیت‌های کرونایی، لغو و به سال آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، دبیرخانه جایزه ملی ادبی مشهد با صدور متنی اعلام کرد: «با توجه به برخی از نگرانی‌ها و اوج گرفتن اخیر شیوع ویروس کرونا، مراسم اختتامیه جایزه ادبی مشهد که برای روزهای 20 و 21 اسفند ماه برنامه‌ریزی شده بود، لغو شده است و امیدواریم در نیمه اول فروردین‌ماه 1400 این مراسم را برگزار کنیم.»
 
در این متن خطاب علاقمندان و شرکت کنندگان آمده است:
«اصلا دوست نداشتیم و نداریم که جایزه ادبی مشهد که به لطف آثار فاخر شما تا این جای کار خوب پیش آمده، مجازی برگزار شود و باری به هرجهت قال قضیه کنده شود. همه‌ی شور و هیجان یک رویداد ادبی به دیدار و گپ‌وگفت چهره به چهره با مخاطبینش است. حیف نیست از دیدار روی خوب شما محروم شویم؟
 
همه سعی‌مان را کردیم که مراسم پایانی را در اسفندماه برگزار کنیم، تاریخش را هم مشخص کردیم برای بیستم تا بیست و دوم. حتی تایید نسبی ستاد کرونا را هم گرفتیم ولی با شدت گرفتن موج اخیر کرونا و نگرانی برخی دوستان ترجیح دادیم بازهم تامل کنیم. سلامی دوستیمان از هرچیزی مهم تر است.
 
اما با همه این حرف‌ها قرارمان شد برای نیمه اول فروردین سال نو. بهار که بیاید و شعر از منقار پرنده‌ها بریزد، روی گونه‌ی مرطوب گل و گیاه، داستان‌های تازه که ورق بخورد و روایت‌های نو شکل بگیرد، ما چشم به راه شما هستیم؛ در اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی مشهد. دعا کنید تا آن موقع حال همه‌ی ما خوب باشد به حق کلمات روشن و عطرآگین؛ آمین.»
 
اضافه می‌شود، جایزه ادبی مشهد، در دو بخش کتابِ منتشرشده و تک اثر منتشرنشده داستان و شعر و در بخش روایت‌نگاری (با محوریت مشهد) در تابستان اقدام به انتشار فراخوان کرد و حدود 1700 نفر از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها