یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
فروش 3 میلیارد و 400 میلیون تومانی در نخستین روز زمستانه کتاب

کتاب‌فروشان عضو در 24 ساعت ابتدایی این طرح توانستند به مبلغ سه میلیارد و 434 میلیون تومان، کتاب به فروش برسانند که بیش از 64هزار و 550 کتاب را شامل شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شانزدهمین طرح فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در قالب طرح زمستانه کتاب از روز گذشته، شنبه 9 اسفندماه در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آغاز به‌کار کرده است و کتاب‌فروشان عضو در 24 ساعت ابتدایی این طرح توانستند به مبلغ سه میلیارد و 434 میلیون تومان، کتاب به فروش برسانند که بیش از 64هزار و 550 کتاب را شامل شده است.
 
در طرح زمستانه کتاب 99، 933 کتاب‌فروشی ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم در مقایسه با 15 دوره طرح‌های حمایتی که از سال 1394 آغاز شده، بی‌سابقه بوده است و یک رکورد تازه به‌حساب می‌آید.
 
از میان ثبت‌نام‌کنندگان، بعد از یک روز کاری، 764 کتاب‌فروشی موفق به فروش کتاب در قالب این طرح شده‌اند. همچنین از این آمار 711 کتاب‌فروشی از مراکز استان‌ها و 222 کتاب‌فروشی از سایر شهرستان‌ها در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
 
آمارهای فروش حاکی از آن است که استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان، میزان فروش هم در به‌لحاظ تعداد کتاب و هم به‌لحاظ رقم فروش، به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را تا این لحظه از برگزاری طرح، از آن خود کرده‌اند.
 
پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های زمستان کتاب 99 بعد از یک روز، به‌ترتیب عبارتند از: کتاب فرازمند رشت، دنیای کتاب قم، نظر ثالث تهران، مرکز فرهنگی آسمان رشت، کلبه کتاب جهرم، پردیس کتاب اصفهان، کتاب داستان شیراز، شهر کتاب کرمانشاه، اردوی سوره بروجرد و پاتوق کتاب اراک.
 
خریداران می‌توانند از ۹ تا ۱۶ اسفند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را با یارانه ۲۵درصدی بخرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها