هفتمین نشست تخصصی ایبنا با عنوان «نمایشگاه مجازی در آینه رسانهها» از سلسله نشستهای آسیبشناسی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با حضور کارشناسان، مشارکت اهالی نشر و رسانه برگزار میشود.
هفتمین نشست از سلسله نشستهای ایبنا، یکشنبه(10اسفندماه) با عنوان «نمایشگاه مجازی در آینه رسانهها» ساعت 9 در اتاق گفتوگوی خبرگزاری کتاب ایران برگزار میشود.
دراین نشست حمیدرضا مدقق، روزنامهنگار، منتقد سینما و مدرس علوم ارتباطات، امیدعلی مسعودی، عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و رئیس هیاتمدیره انجمن ملی سواد رسانهای ایران و رجبعلی سالاریان، مدیر روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حضور دارند.
جایگاه کتاب و نشر در رسانهها، رویدادهای کتابمحور بهویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران بهعنوان طرح ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین ضرورت همراهی اصحاب رسانه، براساس تعهدحرفهای، ازجمله مباحث این نشست است.
با توجه به تکثر نظرات و انتقادات احتمالی نزد اهالی نشر و کارشناسان این حوزه، نشستها در فضای وبیناری قابل دسترسی به صورت برخط برگزار میشوند و علاقهمندان میتوانند نظرات خود را حول محورهای مربوطه، اظهار کنند.
شرکت در وبینارها
علاقهمندان میتوانند در زمان تعیین شده برای هر نشست، از طریق آدرس زیر در وبینارهای تخصصی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شرکت کنند:
https://www.skyroom.online/ch/hadi_hir/book-ibna
نخستین نشست با عنوان «بررسی ساختار و میزان کارآمدی سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران» با حضور فرشید فرحخواه، مدیر سایت نخستین نمایشگاه کتاب مجازی تهران، جلال ذکایی، مدیر پیشین اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیداحمد عبدالصالحی، مدیرعامل شرکت ارمغان راه طلایی، محمد عَبقری، معاون مدیر سوره مهر الکترونیک برگزار شد.
دومین نشست با عنوان «ماهیت نمایشگاه؛ تخصیص یارانه و تاثیر آن بر بازار نشر» با حضور علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود آموزگار، مدیر نشر کتاب آمه برگزار شد.
نشست سوم با عنوان «نمایشگاه مجازی کتاب؛ موزعان و کتابفروشان» با حضورابراهیم کریمی، مدیر مرکز پخش گزیده، محسن بهشتیان، مدیر کتابفروشی لارستان (مهمان آنلاین) و علیرضا بهشتی، مدیر نشر روزنه در خبرگزاری کتاب ایران برگزار شد.
چهارمین نشست، «بررسی کارکردهای نمایشگاهی نمایشگاه مجازی کتاب تهران» با حضور آزادهنظربلند، معاون کتاب و فرهنگ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ علی حاجیتقی، مدير انتشارات و كتابفروشی ارمغان طوبی؛ نیایش سرامی، مدیر انتشارات باد و محمدتقی عرفانپور، مدیر انتشارات علوم دانشگاهی برگزار شد.
پنجمین نشست با عنوان «جایگاه نمایشگاه مجازی در برابر فعالیت کتابفروشان آنلاین» حسن احمدی، رئیس انجمن ناشران دیجیتال، علی محمدپور، دبیرمجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان کشور و عادل طالبی، عضو انجمن صنفی كسبوكارهای اينترنتی با عنوان برگزار شد.
ششمین نشست با عنوان «بررسی تاثیر نمایشگاه مجازی کتاب بر تخلفات» و حضور جلال ذکایی، مدیرکل پیشین اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفیع احمد جواهری، مدیر انتشارات ابوعطا و فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده برگزار شد.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و همکاری شرکت ملی پست ایران، با مشارکت 1732 ناشر از سراسر کشور، از یکم لغایت دهم بهمنماه برگزار شد و در طول این 10 روز، یک میلیون و ۲۵۴هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال کتاب با تخفیفات نمایشگاهی فروخته شد و در اختیار خریداران قرار گرفت.
نظر شما