شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کرونا دوباره کتابفروشی‌های اهواز و آبادان را تعطیل کرد

طرح «زمستانه کتاب 99» در حالی در کتابفروشی‌های خوزستان اجرا می‌شود که کتابفروشی‌های دو شهر اهواز و آبادان به‌علت شرایط بحرانی کرونا، تعطیل شده‌اند و در صحنه رقابت هشت روزه این طرح، تنها با ارائه خدمات غیرحضوری می‌توانند شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در طرح «زمستانه کتاب 99» از خوزستان 18 کتابفروشی شرکت کردند که از این تعداد 9 کتابفروشیِ اهواز و یک کتابفروشیِ آبادان در شرایطی این طرح را اجرا می‌کنند که با توجه به اوضاع اهواز و آبادان، کتابفروشی‌های این دو شهر چند روزی در تعطیلی به سر می‌برند.

کتابفروشی‌های خوزستان هم در دوره «بهارانه کتاب» و هم این دوره «زمستانه کتاب 99» با بداقبالی مواجه شدند. در دوره بهارانه وضعیت خوزستان قرمز شد و کتابفروشان شرکت‌کننده در طرح، عملا نتوانستند از مزایای این طرح برخوردار شوند و با نارضایتی طرح را به‌صورت غیرحضوری پیش بردند.

در همین حال آنها امیدوار به دوره زمستانه کتاب بودند اما وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرهای استان، بارقه‌های امید آنان را به یاس تبدیل کرد.

دیگر کتابفروشان مشارکت کننده در طرح زمستانه کتاب 99 از شهرستان‌های دزفول با 4 کتابفروشی (معراج، فرزانگان، نمایشگاه دائمی تبیان و کتابسرای رشد)، شوشتر با «کتاب رشد شوشتر» و رامشیر نیز با «کافه کتاب بانی» حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها