چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
طرح «کتاب‌یار» در تبریز اجرا می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از اجرای طرح «کتاب یار» در دو بازه زمانی مختلف در اسفندماه در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح «کتاب‌یار» به همت شهرداری تبریز و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا می‌شود، در تشریح جزئیات آن، گفت: در این طرح، شهروندان تبریزی می‌توانند با مراجعه‌ به کتابفروشی‌های معتبر و همراه داشتن کارت ملی نسبت به خرید کتاب اقدام کرده و از تخفیف 30 درصدی خرید کتاب برخوردار شوند.
 
حجت‌الاسلام احمد حمیدی ادامه داد: در اجرای این طرح و در هر مرحله ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان یارانه ازسوی شهرداری تبریز برای تشویق علاقمندان برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: نخستین مرحله از طرح «کتاب‌یار» به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از 5 تا 10 اسفندماه و دومین مرحله آن با عنوان عیدانه کتاب از 20 تا 25 اسفندماه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز هدف از اجرای این طرح را افزایش میانگین سرانه مطالعه در استان و به‌خصوص شهر تبریز اعلام کرد.
 
وی تاکید کرد: در زمان کنونی میانگین سرانه مطالعه در تبریز در شان و جایگاه این شهر نیست و امیدواریم با اجرای این طرح، سرانه مطالعه در این شهر افزایش یابد.
 
حمیدی، حمایت از حوزه کتاب و نشر را از دیگر اهداف برگزاری طرح «کتاب‌یار» عنوان کرد.
 
یادآوری می‌شود، کتابفروشی‌های اختر، ارک، حامد، دهخدا، بانک کتاب تبریز، پاتوق کتاب تبریز، خانه کتاب، شهر کتاب تبریز، شهر کتاب ولیعصر، کتابسرای مولی، کتابسرای دریا، کتابخانه تخصصی آئین، کتاب صبا، کتاب سرو، کتاب سایه، کافه کتاب فروزش، قصر کتاب، شهر کتاب ستاره باران، علامه، طنین دانش ناشر علوم ورزشی و انتشارات اوستا، شایسته، یاران و فروزش در این طرح حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها