چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
صادرات محصولات چاپی از خراسان رضوی ۴۰۰ درصد رشد یافت

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از رشد ۴۰۰ درصدی صادرات محصولات چاپی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی ، افشین تحفه‌گر روز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه در مراسم بیستمین جشنواره روز ملّی صنعت چاپ خراسان رضوی در محل شهر چاپ خراسان، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی‌ماه مجوز چاپ و صادرات ۱۴۰۰ میلیارد تومان محصولات و فرآورده‌های چاپی با ارزش وزنی ۲۵ میلیون کیلوگرم به خارج از کشور، صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با این رشد و با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل قبول در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی، استان خراسان رضوی به‌عنوان بارانداز صادرات محصولات چاپی در کشور محسوب می‌شود.

تحفه‌گر ادامه داد: محصولات چاپی تولیدی با هدف صادرات بیشتر به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و برخی کشورهای اروپایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به نام «سال جهش تولید'» صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی تعداد ۳۷۲ چاپخانه و واحدهای وابسته مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: استان خراسان رضوی با این تعداد چاپخانه با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ ورق یکی از قطب‌های سه‌گانه چاپ کشور بوده و بعد از تهران جایگاه دوم را دارد. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین بیش از ۳۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در حوزه صنایع چاپ و بسته‌بندی استان مشغول بکار هستند. 

در مراسم بیستمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ که با حضور افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان خراسان رضوی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل چاپخانه شهر چاپ خراسان (وابسته به موسسه فرهنگی هنری خراسان) برگزار شد، از مجتبی غرابی مدیر و ۲۶ نفر از کارگران پرتلاش این چاپخانه که نقشی فعال و تاثیرگذار در زمینه تولید دفاتر اهدایی صنف صنعت چاپ استان  به دانش آموزان سیل‌زده شمال خراسان، گلستان، جنوب و غرب کشور داشتند، با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها