چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کتاب «دلی که جا ماند» رونمایی شد

کتاب «دلی که جا ماند» خاطرات بازنشسته سپاه «نادر نصیری» و یکی از رزمندگان دفاع مقدس به مناسبت دهه فجر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، این کتاب توسط «مهری صادقی» یکی از نویسندگان زنجانی نوشته شده و حاوی زندگی‌نامه این رزمنده از ابتدا تا اعزام به جبهه و خاطرات پس از پایان جنگ است.

مهری صادقی که البته در مراسم رونمایی از کتابش حضور نداشت، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا با اشاره به اینکه کتاب «دلی که جا ماند» در جریان مصاحبه با نادر نصیری رزمنده دفاع مقدس نوشته شده است، گفت: در این کتاب مسائل مربوط به خانواده این رزمنده و همچنین اتفاقاتی که برای وی در جبهه و عملیات‌های مختلف رخ داده تشریح شده است.

این نویسنده افزود: دوران کودکی، مشقت‌های اعزام به جبهه، عملیات بیت‌المقدس، عملیات والفجر، عملیات خیبر، عملیات نصر یک، گردان ادوات سرفصل‌های این کتاب هستند.

صادقی با اشاره به اینکه داستان زندگی نادر نصیری به صورت داستان‌وار در این کتاب تشریح شده است، عنوان کرد: از جمله داستان‌های کتاب شامل «مرغ ما یک پا دارد»، «شاهد دارم»، «پناهنده»، «خبر ناگوار»، «پاسدار وظیفه»، «به شما نیاز دارم» است.

وی ادامه داد: داستان‌های مربوط به عملیات جنگی نیز شامل «ترکش سرگردان»، «حمل مهمات»، «نجات طهماسبی»، «پادگان مالک اشتر»، «برگشت به خاکریز»، «بمباران سنندج» و ... است.

وی با بیان اینکه عنوان کتاب نیز برگرفته از یک داستان مربوط به دوران زندگی نادر نصیری است، افزود: کتاب در 388 صفحه و یک هزار و 100 نسخه به چاپ رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: امسال به مناسبت دهه فجر از پنج کتاب رونمایی شد که کتاب «دلی که جا ماند» نیز از جمله آن بود.

علی کاظمی افزود: طبق برنامه امسال به مناسبت دهه فجر کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» با موضوع خاطرات شهیدان خالقی‌پور و کتاب «پرواز بال ملائک» خاطرات خلبان یدالله واعظی طی دهه فجر رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کتاب «نشانی از عرشیان» در زنجان چاپ شده بود، گفت: این کتاب شامل یادنامه شهدای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه رزمندگان در طول جنگ تحمیلی دلاوری‌های زیادی از خود نشان دادند و برخی به شهادت رسیدند و این مجموعه شامل یادنامه آنهاست، تصریح کرد: از جمله این شهیدان می‌توان به یعقوبعلی محمدی، هدایت‌الله زمانی، ابوالفضل آدینه‌لو و موسی جوادی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها