سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذارترین انقلاب قرن بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: انقلاب اسلامی ايران تأثيرگذارترين انقلاب قرن بود؛ انقلابی دينی و فرهنگی که دست‌آورد‌های بی‌شماری را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در مراسمی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوع انقلاب اسلامی و  انقلاب‌ های پیش و پس از آن در بستر فضای مجازی در كتابخانه‌ مركزی ارومیه برگزار شد، گفت: با بررسی انقلا‌ب‌های پیش از انقلاب‌اسلامی درمی‌یابیم كه این حركت‌های سیاسی یا بر علیه دین صورت گرفته‌اند و یا در كل ماهیتی غیردینی داشته‌اند؛ برای نمونه انقلاب ماتریالیستی چین كه در تقابل با دین اتفاق افتاد.

وی در ادامه بر نقش تحولات سیاسی ایران در انقلاب‌های كشور‌های دیگر تأكید كرد و افزود: انقلاب مشروطه، حركت نوینی در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی ایران آغاز شد، این انقلاب كه برای محدود كردن اختیارات شاه به عنوان رأس قدرت سیاسی، شكل گرفت، سال‌ها بعد با چهره‌ای دیگر پدیدار گشت، چهره‌ای كه به ملی شدن صنعت نفت انجامید.

خدایاری در ادامه بیان کرد: این جنبش كه با رهبری مصدق و آیت‌الله كاشانی صورت گرفت، الهام‌بخش حركت‌های انقلابی كشورهای دیگری چون مصر شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به چند انقلاب دیگر چون انقلاب كشور لیبی، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان تأثیرگذارترین انقلاب سده‌ مطرح كرد و  این انقلاب را انقلابی دینی و فرهنگی خواند كه دست‌آورد‌های بی‌شماری را به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود كه آبادانی و پویایی به همراه آورد، اگر از همین كتابخانه‌ها و یا وزارت ارشاد سخن بگوییم، می‌بینیم كه پویایی و گسترش در این نهاد‌های فرهنگی نیز اتفاق افتاده است. اما باید در نظر داشت كه انقلاب اسلامی ما هم علیرغم دستاورد‌های بی‌شماری كه به همراه داشت، باید‌ها و نباید‌هایی را نیز از سر گذرانده است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: از این رو رهبر معظم انقلاب، با صدور بیانیه‌ دوم انقلاب، می‌كوشند با عبور از این باید‌ها و نباید‌ها، آینده‌ روشنتری برای ایران اسلامی رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها