جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
شاعر آیینی به کسب معرفت از سرچشمه‌ها توجه کند

حجت‌الاسلام محدثی در آئین اختتامیه دومین کنگره شعر فاطمی، بر دقت و توجه شاعران آیینی نسبت به کسب معرفت از سرچشمه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، دومین کنگره شعر فاطمی در حرم حضرت معصومه (س) در قم و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی به کار خود پایان داد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محدثی، داشتن توفیق برای سرودن شعر و یاد منقبت‌های اهل‌بیت (ع) را یک جایزه ویژه برای شاعر برشمرد و گفت: این‌گونه مراسم و جشنواره‌ها سبب می‌شود استعدادهایی در مسیر خاص ارزش پیدا کند و به غنای فرهنگ دینی و ادبیات آیینی افزوده شود.
 
وی اضافه کرد: مجموعه‌سازی برای آثار پراکنده کار ارزشمندی است و یکی از گام‌های خوبی که در سال‌های گذشته برداشته ‌شده چاپ مجموعه‌ای از اشعار آیینی به مناسبت‌های مختلف بوده است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: اگر در متون دینی به‌دقت توجه شود شخصیت حقیقی و جامعیت حضرت زهرا (س) در معارف دینی به‌درستی بیان‌شده است و هر جا مفهوم جهاد، شهادت، حجاب و عفاف و حیا، دفاع از ولایت، همسرداری مطرح می‌شود، نام حضرت زهرا (س) به میان می‌آید.
 
این نویسنده یادآور شد: شاعر آیینی و اهل‌بیت (ع) باید توجه کند که معرفت را از چه سرچشمه‌ای به دست می‌آورد، چون انسان بازتاب‌ دهنده چیزی است که می‌خواند، می‌آموزد و منتقل می‌کند.
 
وی در پایان بیان کرد: باید اشعار، سروده‌ها و متون ادبی که در این‌گونه جشنواره‌ها خلق می‌شود تبدیل به کتاب شود تا هم به غنای متون و اشعار آیینی اضافه شود و هم به‌نوعی ترویج کننده فرهنگ دینی شود.
 
بر اساس این گزارش، از اسماعیل نوروزی، عباس همتی، مائده عابدیان، محمدمتین کریمی، مریم فردی، سید محمد بابامیری، علی سلیمانی، عاطفه جوشقانیان، زینب عسگرپور، محسن کاویانی و حسین عباسپور به‌عنوان برگزیدگان این کنگره تقدیر به‌عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها